تاریخ : چهارشنبه, ۱۲ اردیبهشت , ۱۴۰۳
2

معاون دانشگاه علوم پزشکی لرستان: عطاری‌های لرستان مجاز به توزیع داروهای گیاهی نیستند

  • کد خبر : 92429
  • 22 آذر 1395 - 9:20

به گزارش میرملاس دکتر رضا سپهوند در گفت‌وگو با خبرنگاران گفت: اکثر عطاری‌هایی که در استان فعالیت دارند مجوز عطاری ندارند و با استفاده از مجوز سوپرمارکت فعالیت عطاری می‌کنند و متأسفانه چارچوب کار خود را رعایت نمی‌کنند. وی ادامه داد: عطاری‌ها نمی‌توانند هر کاری خواستند انجام دهند و تنها می‌توانند گیاه دارویی خشک شده […]

53976t-jpg

به گزارش میرملاس دکتر رضا سپهوند در گفت‌وگو با خبرنگاران گفت: اکثر عطاری‌هایی که در استان فعالیت دارند مجوز عطاری ندارند و با استفاده از مجوز سوپرمارکت فعالیت عطاری می‌کنند و متأسفانه چارچوب کار خود را رعایت نمی‌کنند.

وی ادامه داد: عطاری‌ها نمی‌توانند هر کاری خواستند انجام دهند و تنها می‌توانند گیاه دارویی خشک شده را به دست مردم بدهند اما مجاز به درست کردن و یا حتی توزیع داروهای گیاهی نیستند.

معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی لرستان اضافه کرد: از کنار یک عطاری که عبور می‌کنی و با برچسب‌هایی که حاوی نکاتی نظیر وجود داروی دیابت، فشارخون، لاغری، چاقی، بارداری و… نظر فرد را جذب می‌کنند، حتی بنده که داروساز هستم براساس قانون مجاز به درست کردن دارو و توزیع آن بین مردم نیستم اما عطاری‌ها این اجازه را به خود داده و انواع و اقسام تجویزها را به مردم می‌دهند که سلامت آنان به خطر می‌افتد.

سپهوند تصریح کرد: برخی عطاری‌ها کورتن را به خورد مردم می‌دهند؛ به عنوان داروی گیاهی اشتهاآور که این خطرات جدی برای مردم ایجاد خواهد کرد.

لینک کوتاه : https://www.mirmalas.com/?p=92429

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.