تاریخ : پنج شنبه, ۱۳ اردیبهشت , ۱۴۰۳
2

فرماندار بروجرد: بازآفرینی بافت های تاریخی بروجرد نیازمند نقشه بومی محلی است

  • کد خبر : 94193
  • 06 بهمن 1395 - 8:19

به گزارش میرملاس علی کورانی فر درجلسه ستاد بازآفرینی بافت های تاریخی و فرسوده شهری در فرمانداری بروجرد افزود: بافت های تاریخی این شهرستان دارای جاذبه های فراوان برای جذب گردشگروتوریست است که باید برای احیا، مرمت و بازسازی آنها اقدامات لازم صورت گیرد. وی اظهار کرد: بروجرد به دلیل قدمت وسابقه فرهنگی بالایی که […]

82399666-71351845

به گزارش میرملاس علی کورانی فر درجلسه ستاد بازآفرینی بافت های تاریخی و فرسوده شهری در فرمانداری بروجرد افزود: بافت های تاریخی این شهرستان دارای جاذبه های فراوان برای جذب گردشگروتوریست است که باید برای احیا، مرمت و بازسازی آنها اقدامات لازم صورت گیرد.
وی اظهار کرد: بروجرد به دلیل قدمت وسابقه فرهنگی بالایی که دارد همواره مورد توجه گردشگران بوده و نیاز است برای حفظ این بناها کاربازسازی کارشناسی شده انجام شود.
معاون استاندارلرستان و فرماندار ویژه بروجرد اضافه کرد: همکاری همه دستگاه ها ازجمله اداره میراث فرهنگی و گردشگری، راه و شهرسازی، شورا اسلامی شهرو شهرداری برای احیا و بازآفرینی بافت های تاریخی ضروری است.
کورانی فر بیان کرد: باید در احیای بافت های فرسوده و تاریخی این شهرستان ازمشارکت مردم غافل نمانده و شهرداری می تواند در این راستا با ایجاد نظام محله ای کاراحیا بافت های فرسوده و حاشیه شهر را انجام دهد.
وی تاکید کرد: مجموع اقدامات باز آفرینی بافت های تاریخی و فرسوده این شهرستان از سوی دسنگاه های مسئول باید زیر نظر کارشناسان صورت گیرد.
فرماندار ویژه بروجرد ادامه داد: در راستای بازآفرینی واحیا بافت های تاریخی شهرستان با ۲ شرکت خصوصی مکاتباتی انجام شده تا با استفاده از توان آنها قدامات لازم انجام شود.

** بروجرد ۲۷۴ هکتار بافت فرسوده شهری دارد
شهردار بروجرد نیز در این نشست با بیان اینکه ۲۷۴ هکتار بافت فرسوده در این شهر وجود دارد گفت: از این مقدار ۶۴ هکتار بافت فرسوده شهری و ۲۱۱/۵هکتار نیز سکونت های حاشیه ای می باشند.
منوچهر یوسفی افزود: طرح بازآفرینی سکونت های شهری و بافت فرسوده در سه محله خوش بین، دره غریب و بازار تاریخی مصوب و اجرایی می شود.
وی بیان کرد: مشکلاتی که بافت های فرسوده در مواقع اضطراری و حوادث برای خدمت رسانی ایجاد می کند غیر قابل انکار است و باید برای جلوگیری از این چنین حوادث بافت های فرسوده شهری بازسازی شوند.
رئیس اداره عمران و بهسازی اداره کل راه و شهر سازی لرستان گفت: دولت باز آفرینی ۲هزارو ۷۰۰ محله فرسوده را ۱۰ سال اجرایی می کند.
برزو بردی نشین افزود: امسال ۲۷۰ محله فرسوده در دستور کار قرار دارد که در استان لرستان ۹محله در شهرهای خرم آباد، بروجرد و دورود برای هر شهر سه محله در نظر گرفته است.
وی اضافه کرد: محله دره غریب به عنوان سکونت گاه غیر رسمی، محله بازار به عنوان بافت تاریخی و محله خوشبین به عنوان بافت فرسوده شهری انتخاب شده اند.
رئیس اداره عمران و بهسازی اداره کل راه و شهر سازی لرستان اظهارکرد: با توجه به اینکه در بروجرد ۲۷۱ هکتار بافت تاریخی وجود دارد یک شهردار بافت تاریخی برای این شهرنیاز است همچنین باز آفرینی بافت شهری نیاز به همکاری همه دستگاه های اجرایی دارد.
بردنشین ادامه داد: یک ملک تاریخی برای موزه معماری و شهر سازی بروجرد معرفی شده که بنا به اعلام میراث فرهنگی ۱۳ میلیارد ریال برای تملک نیازدارد که با وجود بافت تاریخی فراوان در بروجرد می تواند موثر باشد.
وی افزود: ستاد باز آفرینی شهری یک خانه محله در محله دره غریب برای استفاده مسائل فرهنگی و اجتماعی با اعتبار هشت میلیارد ریال ساخته و در اختیار شهرداری قرار می گیرد.
به گفته وی با توجه به تشکیل ستاد باز آفرینی شهری هر مصوبه ای در شهرستان بروجرد به تصویب برسد مورد تصویب وزارت راه و شهر سازی قرار خواهد گرفت.

لینک کوتاه : https://www.mirmalas.com/?p=94193

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 1در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۱
  1. تغییر وتحولات اداری بایکوت وروند آرام استقرار همراهان احمدی نِژاد در ادارات بروجرد به قوت خود باقی است نمونه آشکار آن اداره صنعت معدن وتجارت بروجرد که از دست آوردهای نا موفق ونا فرجام صفی خانی می باشد وفرمانداری که نزدیک به یکسال از انتصابش می گذرد بی تفاوت ودست به عصا.

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.