تاریخ : پنج شنبه, ۱۳ اردیبهشت , ۱۴۰۳
3

وزیر نیرو:سد «معشوره» با تمام توان عملی می‌شود

  • کد خبر : 94201
  • 06 بهمن 1395 - 15:27

به گزارش میرملاس، حمید چیت چیان ظهر چهارشنبه در مراسم افتتاح مجتمع آبرسانی کهمان در شهرستان الشتر در سخنانی با بیان اینکه وزارت نیرو دو خدمت بسیار حیاتی را در جامعه انجام می دهد اظهار داشت: این دو خدمت شامل تامین آب و برق کشور است. وی با بیان اینکه فعالیت های گسترده ای در […]

1869251

به گزارش میرملاس، حمید چیت چیان ظهر چهارشنبه در مراسم افتتاح مجتمع آبرسانی کهمان در شهرستان الشتر در سخنانی با بیان اینکه وزارت نیرو دو خدمت بسیار حیاتی را در جامعه انجام می دهد اظهار داشت: این دو خدمت شامل تامین آب و برق کشور است.

وی با بیان اینکه فعالیت های گسترده ای در سطح کشور در این دو حوزه صورت گرفته و در حال انجام است عنوان کرد: استان لرستان نیز از این قضیه مستثنی نیست.

وزیر نیرو با بیان اینکه این فعالیت ها نیز در سطح بسیار وسیعی در لرستان در حال انجام است بیان داشت: از جمله این فعالیت ها پروژه های سد سازی در لرستان بوده که در این پروژه در استان فعال هستند.

چیت چیان با اشاره به شبکه های آبیاری و زهکشی در سطح استان لرستان ادامه داد: همچنین تصفیه خانه های آب، شبکه های جمع آوری فاضلاب و … نیز در سطح لرستان در حال اجرا هستند.

وی با بیان اینکه در طول دولت یازدهم سه سد بزرگ در لرستان اجرایی شده است عنوان کرد: سد رودبار نیز آبگیری شده و سال آینده نیروگاه آن بهره برداری می شود.

وزیر نیرو با اشاره به اینکه شش هزار و ۵۰۰ میلیارد برای سد بختیاری لرستان نیاز است عنوان کرد: هم اکنون این سد ۲۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

چیت چیان همچنین به سد معشوره در شهرستان کوهدشت اشاره کرد و گفت: اقدامات مقدماتی این سد انجام شده و کار حفر تونل و جاده های آن نیز اجرایی شده است.

وی بیان داشت: به زودی با تمام ظرفیت ها کار اجرایی سد معشوره ادامه پیدا خواهد کرد.

وزیر نیرو همچنین با بیان اینکه قبل از آغاز به کار دولت تدبیر و امید در لرستان تنها سد «خان آباد» احداث شده بود بیان داشت: در حال حاضر ۱۱ طرح آبیاری و زهشکی در لرستان در حال اجرا بود که این طرح ها ۵۰ هزار هکتار زمین را تحت پوشش قرار می دهند.

چیت چیان همچنین با اشاره به اجرای ۵۳ طرح کوچک ساماندهی رودخانه در لرستان بیان داشت: همچنین بندهای کوچک و ایستگاه پمپاژ در لرستان در دستور کار بوده که از این تعداد ۳۸ مورد در حال اجرا و ۱۵ مورد نیز در حال مطالعه است.

 

 

لینک کوتاه : https://www.mirmalas.com/?p=94201

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 4در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۴
  1. منتظری خوشحال شیم!!؟گنده تر از شما هم قولش رو دادن

  2. آقای وزیر دارید به غیرت مردم طرحان توهین میکنی سد معشوره تبدیل شده به یک افسانه برای مردم طرحان تو اگه جسارت داشتی مدیران بی لایق اب منطقه ای لرستان را هر کدام سی سال به میز ریاست تکیه زدن فکر میکنن ارث اجدادی آنهاست تغییر تحول دادی بس هرچه بگی درست به خدا حیف که تو وزیر دولت اصلاحات باشی

  3. روله .گریوه نکه چیا کاوو ایمسال شومه/

  4. صدتا سدم تو لرستان و یا حتی کوهدشت بزنن بیخوده چونکه هیچ گونه برنامه ریزی ندارن. سدی که استفاده نداشته باشه و هیچ گونه کاربری براش تعریف نشده باشه به چه دردی میخوره جناب وزیر . وقتی سد بدرد میخوره که چنتا ایستگاه پمپاژ در کنارش تعریف بشه که آب به دشتهای اطراف برسه و حداقل تا فاصله ده پانزده کیلومتری از سد رو تحت پوشش آبیاری قرار بده نه اینکه صرفا سد بزنیم که فقط بهانه ای باشه برای دزدی بودجه و سخنرانی و نشست.

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.