تاریخ : پنج شنبه, ۱۳ اردیبهشت , ۱۴۰۳
2

کشف گونه میمون غیربومی در پلدختر

  • کد خبر : 94280
  • 09 بهمن 1395 - 13:56

  به گزارش میرملاس،امیر محمدی نژاد رئیس اداره محیط زیست پلدختر اظهار داشت: در پی گشت و کنترل اداره حفاظت محیط زیست پلدختر محیط بانان به یک خودرو مشکوک شدند که پس از بازرسی از آن یک قلاده میمون کشف کردند. وی با بیان اینکه این میمون از گونه های خارجی غیر بومی کنوانسیون CITES […]

2354781

 

به گزارش میرملاس،امیر محمدی نژاد رئیس اداره محیط زیست پلدختر اظهار داشت: در پی گشت و کنترل اداره حفاظت محیط زیست پلدختر محیط بانان به یک خودرو مشکوک شدند که پس از بازرسی از آن یک قلاده میمون کشف کردند.

وی با بیان اینکه این میمون از گونه های خارجی غیر بومی کنوانسیون CITES است افزود: فرد متخلف بدون هیچ گونه مجوزی اقدام به حمل این گونه کرده بود.

رئیس اداره محیط زیست پلدختر در این راستا برای این فرد متخلف صورتجلسه تنظیم و به مراجع قضایی معرفی شد گفت: میمون «رزوس» با نام علمی Macaca Mulatta یکی از جانوان وحشی جنوب شرق آسیا بوده که متاسفانه در سالهای اخیر به صورت قاچاق و از راه های غیر قانونی وارد کشور ایران شده است.

محمدی نژاد با بیان اینکه برخی از مردم از روی دانش پایین و اطلاعات ناکافی در این زمینه اقدام به نگهدرای از این جانور به عنوان حیوان خانگی می کنند گفت: در بسیاری از موارد پس از اندکی از نگهداری این حیوان خسته و آن را در طبیعت رها می کنند و پناه بردن آنها به طبیعت این حیوان را به گونه ای مهاجم تبدیل می کند.

وی با اشاره به اینکه گونه های مهاجم تهدیدی جدی برای اکوسیستم های طبیعی و تنوع زیستی کشور به شمار می روند گفت: این گونه ها علاوه بر رقابت بر سر منابع غذایی با گونه های بومی با انتقال بیماری ها و تداخل ژنتیکی می توانند زمینه انقراض گونه های بومی را فراهم سازند.

 

 

 

لینک کوتاه : https://www.mirmalas.com/?p=94280

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 1در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۱
  1. اونجا کلا میمون زیاد داره

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.