تاریخ : دوشنبه, ۱۰ اردیبهشت , ۱۴۰۳
3

گزارش تصویری/نشست خبری استاندار لرستان با حضور اصحاب رسانه و مطبوعات استان

  • کد خبر : 94405
  • 11 بهمن 1395 - 23:41

به گزارش میرملاس،به نقل از فارس هوشنگ بازوند امشب در نشست خبری با اصحاب رسانه درخصوص افتتاح پروژه‌های دهه فجر سال جاری اظهار داشت: هزار و ۹۹۴ پروژه با اعتبار دو هزار و ۸۰۹۹ میلیارد تومان در ایام دهه فجر سال ۹۵ توسط دستگاه‌های اجرایی مختلف استان لرستان افتتاح خواهند شد. استاندار لرستان با اشاره […]

به گزارش میرملاس،به نقل از فارس هوشنگ بازوند امشب در نشست خبری با اصحاب رسانه درخصوص افتتاح پروژه‌های دهه فجر سال جاری اظهار داشت: هزار و ۹۹۴ پروژه با اعتبار دو هزار و ۸۰۹۹ میلیارد تومان در ایام دهه فجر سال ۹۵ توسط دستگاه‌های اجرایی مختلف استان لرستان افتتاح خواهند شد.

استاندار لرستان با اشاره به کلنگ‌زنی برخی از پروژه‌ها در دهه فجر امسال از آغاز عملیات اجرایی ۲۶۹ پروژه خبر داد و گفت: این پروژه‌ها برای اتمام شدن به اعتباری معادل دو هزار و ۲۶۱ میلیارد تومان نیازمند هستند که بیشترین حجم سرمایه‌گذاری برای کلنگ‎زنی پروژه‌ها متعلق به وزارت نیرو با اعتباری معادل دو هزار میلیارد تومان را به خود اختصاص می‌دهد.

وی ادامه داد: بیشترین حجم سرمایه‌گذاری افتتاحیه‌های پروژه‌ها در دهه فجر متعلق به سازمان صنعت، معدن و تجارت لرستان با ۵۳ درصد و اعتباری بالغ بر هزار و ۱۲۰ میلیارد تومان است.

این مسوؤل به تفکیک شهرستانی پروژه‌های قابل افتتاح در ایام دهه فجر ۹۵ پرداخت و اعلام کرد: در شهرستان دورود ۷۸ پروژه، خرم‌آباد ۴۱۱ پروژه، کوهدشت ۹۸ پروژه، سلسله ۱۰۹ پروژه، الیگودرز ۱۹۵ پروژه، پلدختر ۷۸ پروژه، دلفان ۲۰۷ پروژه، بروجرد ۱۷۷ پروژه، ازنا ۸۳ پروژه، دوره چگنی ۸۷ پروژه و در شهرستان رومشکان ۲۴ پروژه و از طرف دیگر ۴۴۷ پروژه شناور در سطح استان نیز قابل افتتاح هستند.

اعتبارات توازن لرستان حذف نشده است

بازوند در بخش دیگری از سخنان خود به خبرهای منتشر شده در فضای مجازی مبتنی بر حذف استان لرستان از مناطق محروم کشور در ردیف قانون بودجه سال ۹۶ اشاره کرد و گفت: توقع داریم که کسانی که این حرف را می‌زنند به استناد ماده قانونی آن را مطرح کنند و ثابت کند که در سال‌های پیشین لرستان جزو استان‌های محروم بوده و هم‌اکنون حذف شده است.

استاندار لرستان با تاکید به اینکه برای توسعه کلمه محرومیت لفظ خوبی نیست، تصریح کرد: علی‌رغم اینکه لرستان دچار محرومیت است ولی این لفظ شیرینی نیست، از محرومیت لرستان شکی نیست، زیرا کارهایی که باید در ۲۵ سال گذشته انجام می‌شده است اکنون در استان صورت می‌گیرند به همین دلیل استان لرستان در مسابقه توسعه چندین سال از سایر استان‌های دیگر کشور عقب‌تر است.

وی اضافه کرد: در سال ۱۳۹۰ یک طرح در مجلس شورای اسلامی توسط نمایندگان به تصویب رسیده است که طی آن ۲ درصد از اعتبارات و درآمد عمومی به مناطق توسعه‌نیافته اختصاص می‌یابد و این موضوع تحت عنوان ماده ۱۸۰ در قانون برنامه پنجم توسعه قید شد.

این مسوؤل به وضعیت لرستان از بهره‌مندی اعتبارات قانون ماده ۱۸۰ در سال‌های گذشته پرداخت و اعلام کرد: لرستان در سال ۹۰ اعتباری معادل ۱۰۰ میلیارد تومان، در سال ۹۱ صفر، سال ۹۲ اعتباری برابر با ۴۹ میلیارد تومان، سال ۹۳ اعتباری معادل با ۱۶۰ میلیارد تومان از محل اعتبارات ماده ۱۸۰ قانون بودجه بهره‌مند شده است.

بازوند افزود: برای بودجه سال ۹۴ مجلس طی یک اصلاحیه اعتبارات مناطق توسعه‌نیافته را تحت عنوان اعتبارات توازن به ۳ درصد افزایش داد که به استان لرستان در سال ۹۴ از محل ماده توازن ۲۷۰ میلیارد تومان، سال جاری ۴۰۴ میلیارد تومان اختصاص یافته است و برای سال آینده نیز ۴۲۶ میلیارد تومان از محل اعتبارات توازن برای استان پیش‌بینی شده است.

استاندار لرستان ضمن تاکید به اینکه اعتبارات توازن لرستان حذف نشده است و همچنان این این اعتبارات بهره‌مند است، تصریح کرد: دولت در قانون بودجه سال ۹۶ مصوب کرده است که اعتبارهایی از ردیف بودجه‌ای زیرساخت‌ها به پنج استان از استان‌های مرزی کشور اختصاص یابد که لرستان به دلیل مرزی نبودن علی‌رغم پیگیری‌های صورت گرفته جزو این استان‌ها قرار نگرفت.

لرستان پنجمین استان کشور از نظر بالاترین نرخ بیکاری است/ آوار انباشته شده بیکاری در استان

وی در رابطه با نرخ بالای بیکاری در استان لرستان گفت: بیکاری یکی از چالش‌های استان است که تمام خانواده‌ها از این موضوع رنج می‌برند و من در ملاقات‌های عمومی خود شاهد این وضعیت هستم.

این مسوؤل به وضعیت لرستان در رتبه‌بندی نرخ بیکاری از سال ۱۳۷۵ تا سال ۱۳۹۴ پرداخت و اعلام کرد: لرستان در سال ۷۵ دارای رتبه دوم از نظر نرخ بالای بیکاری کشور بوده است و  سال ۷۶ دارای رتبه اول، سال ۷۷ رتبه دوم، سال ۷۸ رتبه دوم، سال ۷۹ رتبه دوم، سال ۸۰ رتبه دوم، سال ۸۱ رتبه سوم، سال ۸۲ رتبه سوم، سال ۸۳ رتبه اول، سال ۸۴ رتبه دوم، سال ۸۵ رتبه دوم، سال ۸۶ رتبه دوم، سال ۸۷ رتبه اول، سال ۸۸ رتبه اول،، سال ۸۹ رتبه دوم، سال ۹۰ رتبه دوم، ۹۱ رتبه اول، سال ۹۲ رتبه اول، سال ۹۳ رتبه سوم و سال ۹۴ رتبه پنج کشور را از نظر بیش‌ترین نرخ بیکاری در کشور را دارد.

بازوند با بیان اینکه باید سالانه در استان ۲۵ هزار شغل ایجاد شود، تاکید کرد: در غیر این صورت با آواری از بیکاری مواجه خواهیم شد، بنابراین باید در مدت زمان پنج سال ۲۰ هزار میلیارد تومان در لرستان سرمایه‌گذاری شود، زیرا شغل بدون سرمایه‌گذاری و تولید ثروت امکان‌پذیر نیست.

استاندار لرستان اضافه کرد: تامین اعتبار مذکور برای ایجاد شغل از طرف دولت امکان‌پذیر نیست و این مشکل با پول دولتی حل و فصل نخواهد شد.

اختصاص ۲ هزار مگاوات برق به لرستان در برنامه ششم توسعه

وی در ادامه سخنان خود به احداث نیروگاه‌های برق در لرستان اشاره کرد و گفت: لرستان تنها استانی در کشور است که فاقد نیروگاه است، علی‌رغم اینکه این نیروگاه‌ باید در ۱۰ سال گذشته احداث می‌شد، زیرا نیروگاه یکی از زیرساخت‌های لازم است و استان ما از آن فقیر بود.

این مسؤول افزود: با پیگیری‌های صورت گرفته نیروگاه ۵۰۰ مگاواتی تامین اعتبار شد که ۷۵ درصد از سهام آن متعلق بنیاد مستعضفین است و برای اجرا به قرارگاه خاتم واگذار شد. که طی آن ۱۹۶ میلیون دلار ارز برای این پروژه از صندوق توسعه ملی اختصاص یافت.

بازوند با اشاره به پیش‌بینی دولت برای اختصاص ۲۵ هزار مگاوات برق در برنامه ششم توسعه اعلام کرد: خوشبختانه در مجموع دو هزار مگاوات برق به استان لرستان اختصاص یافته است که سرمایه‌گذاری هزار مگاوات آن توسط دولت و هزار مگاوات دیگر آن توسط بخش خصوصی صورت می‌گیرد.

یک متر از ارتفاع سد بختیاری کم نمی‌شود/ ابلاغ اعتبار سد معشوره در هفته آینده

استاندار لرستان با بیان اینکه استان در بخش گازرسانی توفیقات خوبی داشته است روستاهای برخوردار از نعمت گاز در تا سال ۹۲ را تنها ۳۲۷ روستا اعلام کرد و خبر داد: با احتساب گازرسانی به ۵۰۳ روستا در مدت زمان سه سال و نیم گذشته هم‌اکنون ۹۵۷ روستا در استان لرستان دارای گاز هستند که در روز چهارشنبه هفته جاری گازرسانی به ۱۵۰ روستای دیگر افتتاح می‌شود و همچنین کلنگ گازرسانی به ۲۰۷ روستا به زمین زده خواهد شد.

وی درخصوص پیگیری و احداث سد در استان لرستان مطرح کرد: در سال‌های اخیر سه سد در استان به بهره‌برداری رسیده است و قرارداد سد بختیاری نیز با تامین اعتبار شش هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان با یک شرکت کره جنوبی منعقد شده است.

این مسوؤل با یادآوری اینکه سد بختیاری در دولت قبل شروع شده است ولی اعتباری برای آن مشخص نشده بود، عنوان کرد: دولت قبل با فروش نیروگاه‌ها قصد ساختن سد را داشت که دولت فعلی با این موضوع مخالف است.

بازوند تاکید کرد: یک متر از ارتفاع سد بختیاری کم نمی‌شود و این سد به منظور کنترل سیلاب بدون هیچ نگرانی ساخته می‌شود.

استاندار لرستان درخصوص احداث سد معشوره بیان کرد: این سد مورد اختلاف نظرهایی بود که با پیگیری‌های صورت گرفته و حذف بخش برق‌آبی آن و تعدیل تخصیص آب اعتبار آن تا هفته آینده ابلاغ خواهد شد.

 

photo_2017-01-30_23-16-40

 

photo_2017-01-30_23-16-46

 

photo_2017-01-30_23-17-00

 

photo_2017-01-30_23-17-07

 

photo_2017-01-30_23-17-12

 

photo_2017-01-30_23-17-18

 

photo_2017-01-30_23-17-24

 

photo_2017-01-30_23-17-28

 

photo_2017-01-30_23-17-33

 

photo_2017-01-30_23-17-40

 

photo_2017-01-30_23-17-44

 

photo_2017-01-30_23-16-55

 

photo_2017-01-30_23-17-53

 

photo_2017-01-30_23-18-05

 

photo_2017-01-30_23-18-11

 

photo_2017-01-30_23-18-15

 

photo_2017-01-30_23-18-19

 

photo_2017-01-29_19-25-37

 

photo_2017-01-30_23-16-33

 

photo_2017-01-30_23-18-25

 

 

 

لینک کوتاه : https://www.mirmalas.com/?p=94405

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.