تاریخ : یکشنبه, ۹ اردیبهشت , ۱۴۰۳
5

حسینی در گفتگو با میرملاس: مدیران مدارس از اولیاء دانش آموزان «پول» دریافت می کنند/ سازماندهی نیروی انسانی «مطلوب» نیست/ در احکام کارگزینی «ظلم مضاعفی» به همکاران فرهنگی اداره کوهدشت شده است

  • کد خبر : 94753
  • 18 بهمن 1395 - 22:59

  اشاره: سیدجواد حسینی مسئول بازرسی اداره آموزش و پرورش کوهدشت است. وی دبیر شیمی با ۲۱ سال سابقه کاری که شانزده سال تدریس و دوسال سابقه مدیریت پژوهش سرای دانش آموزی را در کارنامه خود دارد. در زیر مصاحبه خبرنگار میرملاس با ایشان ارائه می شود. سوال: آیا شما تایید می کنید که مدیران مدارس پول زیادی […]

photo_2017-07-07_22-51-34

 

اشاره: سیدجواد حسینی مسئول بازرسی اداره آموزش و پرورش کوهدشت است. وی دبیر شیمی با ۲۱ سال سابقه کاری که شانزده سال تدریس و دوسال سابقه مدیریت پژوهش سرای دانش آموزی را در کارنامه خود دارد. در زیر مصاحبه خبرنگار میرملاس با ایشان ارائه می شود.
سوال: آیا شما تایید می کنید که مدیران مدارس پول زیادی از اولیاء دانش آموزان دریافت می کنند؟
دریافتش را تایید می کنم اما زیادش را خیر.
ببینید با توجه به شرایط اقتصادی کشور و عدم اختصاص بودجه کمک سرانه از طرف وزارت آموزش و پرورش در سال های اخیر و نیز افزایش انتظارات مردم مبنی بر افزایش سطح کیفی مدارس ،ما مجبوریم که مشارکت مردم را افزایش دهیم واقعیت این است که تا سقف ۵۰ هزار تومان را ما سخت نمی گیریم که مدیران دریافت کنند و تاکید هم داشتیم که از خانواده های بی بضاعت به هیچ وجه پول دریافت نشود البته این را بدانید که مدیران خیلی بیشتر از هرکسی با دانش آموزان سرو کار دارند پس بیشتر از هر کسی دلسوز آنها هستند چون با چشم خود شکم فرورفته دانش آموزی که صبحانه نخورده و یا لباس فرسوده ی او را دیده اند و مشکلات آنها را لمس می کنند و حتی اکثر مدیران ما به این دانش آموزان از طرق مختلف کمک می کنند واقعا من مدارس که سر میزنم لیست مبالغ دریافتی را که جویا می شوم به ندرت ۵۰ هزار را مشاهده کردم اکثر دانش آموزان زیر این مبلغ کمک کرده اند اما تاکید می کنم اگر اجباری در پرداخت پول یا اخراح دانش آموز یا محدودیت امتحانی آنها را  مشاهده کنیم برخورد خواهیم کرد.
این را هم تذکر دهم خیلی از مدارس ما هیات امنایی هستند و قانون تعیین کرده که پول دریافت کنند که خود من هم خواهان کاهش این مدارس هستم چون وقتی که سطح خدمات یکسان است پس دریافت شهریه هم منطقی نیست.
سوال: آیا از طرز سازماندهی معلمان راضی هستید؟
بنده اعتقاد دارم در موضوع سازماندهی ظلم زیادی وجود دارد.
پیامبر می فرماید آسمان ها و زمین با عدالت پابرجای می مانند
در این عصر تکنولوژی ساماندهی همکاران باید نرم افزازی و سیستمی باشد و حتی همکاران بتوانند ساعات ومحل کار همه ی همکاران را در آن سیستم کامپیوتری مشاهده کنند که در بعضی از شهرستان های استان یزد این کار صورت گرفته و یا خیلی از جاهای دیگر، بنده قبول دارم  همکار داریم که سالهاست در خانه است و حقوق می گیرد البته امسال تا حد زیادی با این کار برخورد شد ولی خود سیستم ابلاغ ایراد وزارتی دارد خیلی از پست ها هستند و سیستم می سازد ولی واقعا به طور عملی آن پست وجود ندارد و ذات آن پست بیکاری است مثل انباردار، معاون فن آوری، بازرس نهضت و …که به نظر بنده باید شورای معاونین همت کنند و حذف کنند این موارد را.
سوال: آیا سامانه بازرسی در واحد شما ساعت اختصاصی دارد؟

قبل از اینکه بنده بیام وجود داشت و من پرسیدم حدود ۱۲۰ ساعت بازرسی داشتند اما دوساله حذف شده و هیچ کدی در سیستم ما وجود ندارد.
سوال: آیا از احکام کارگزینی رضایت دارید؟
بنده معتقدم ظلم مضاعفی که به همکاران کوهدشتی روا داشته شده و مربوط به سال های متمادی و گذشته است و کسی هم تا کنون این موضوع را پی گیر نبوده همین احکام پایین حقوقی هستند .بنده دارم میانگین حقوق کل فرهنگیان را با شهرهای مشابه مقایسه می کنم امیدوارم به نتایجی برسیم و با همکاری مسوولان اداره این مشکل را کاهش دهیم چون در این وضعیت بد اقتصادی از حق خودمان هم کمتر بگیریم ظلم بزرگی است.
حلقه ی مفقوده ی آموزش و پرورش کوهدشت را چه می دانید؟
من به این بیت شعر سعدی شیرین سخن خیلی علاقه دارم که می فرماید:
درشتی و نرمی به هم در به است
چو فاصد که جراح و مرهم نه است
اقتدار ودرشتی در آموزش و پرورش ما وشاید خیلی از شهرستان های دیگر حلقه ی مفقوده است، خط قرمز اداره آموزش وپرورش باید خدمت به دانش اموزان و کار منظم فرهنگیان باشد و در این زمینه نباید هیچ گونه تساهل وتسامح به خرج دهیم ومقتدر باشیم ولی در خدمت رسانی به فرهنگیان عزیز همچون حکم های حقوقی که توضیح دادم و وضعیت معیشتی و کلا تسهیلات آموزشی و رفاهی برای همکاران باید با ملایمت و انعطاف عمل نمایند.
سوال: نقطه ی قوت و ضعف آموزش و پرورش کوهدشت چیست؟
نقطه ی ضعف عدم دخالت و عدم نظارت اولیاء دانش آموزان در امور مالی و آموزشی مدارس است البته باید به مصوبات ونظر انجمن اولیاء هم بها داده شود.نقطه ی قوت آن هم وجود دانش آموزان مستعد و معلمان باسواد کوهدشتی است.البته گروههای آموزشی باید در افزایش انگیزه مطالعه درسی معلمان با ایحاد کلاسهای گروهی و تشویقات مالی برای همکارانی که مطالعه می کنند ودر امتحانات برگزاری بین همکاران رتبه  کسب می کنندفعال شود و اداره هم پشتوانه مالی این کار را تقبل کند.
سوال: آیا رتبه ی آموزش و پرورش کوهدشت در قبولی دانشگاه ها ودر رشته های خوب قابل قبول است؟
در این مورد آمار و ارقام در دست ندارم اما به نظرم رتبه ی خیلی خوبی داریم ولی هدف آموزش و پرورش و فلسفه ی وجودی آن افزایش قبول شدگان کنکور نیست بلکه هدف اصلی آن تربیت یک شهروند قانون مدار ،آگاه ودارای ادب و اخلاق اسلامی ایرانی است و نیز تربیت نسلی است که در رخدادهای گوناگون موضع گیری های منطقی و خوبی داشته باشد که این امر با انجام فعالیت های گروهی در بین دانش آموزان همچون مسابقات ورزشی و اردوهای سالم و کارهای گروهی علمی قابل تحقق است.

لینک کوتاه : https://www.mirmalas.com/?p=94753

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 9در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۹
  1. مدارس از دانش اموزان پول دریافت می کنند مثلا برگزاری مسابقه فوتبال وخرید جایزه کم ارزش وبقیه پول،،،،،،معاونین پرورشی که به دانش اموزان بی بضاعت کمک می کردند لغو ابلاغ شد………..

  2. زنده و پایدار باشید سید عزیز .

  3. سلام بر سید بزرگوار ، ،یک نکته قابل ذکر اینکه نوشتن ابلاغ بعد از گذشت چهار ماه از سال تحصیلی برای دبیران دروس پایه ای دخترانه متوسطه دوم لطمات جبران ناپذیری بردانش اموزان وارد می کند استدعا داریم پیگیری نمایید ،فریاد ما به جایی نمی رسد باتشکر

  4. ضمن عرض سلام وخسته نباشیدخدمت برادرحسینی بایدعرض کنم که درسیستم کنونی آموزش وپرورش مدیریت مدارس چاه ویلی است که مدیران درآن گرفتارشده اندبه دلایل ذیل :۱-عدم تخصیص سرانه .درسال ۸۸ که مجتمع هادایرشدند هرمجتمع درسال نزدیک به ۴۰ میلیون تومان سرانه داشتندولی اکنون بعدازچندسال که قیمت کلیه اقلام موردنیازمدارس چندین برابرشده مجتمعی با۱۰ مدرسه تحت پوشش ۵۴۰ هزارتومان سرانه داردکه فقط کفاف چاپ وصحافی دفاترآماروامتحانات رامیدهدولاغیر۲-اقلام مصرفی مدارس ازقبیل سوخت-ماژیک-کاغذو…. اقلام ضروری هستندکه حتی درصورت نبودن یک ریال سرانه بایدتامین شوندمتاسفانه اولیاء نیزاغلب حاضربه کمک ومشارکت نیستندبه طوری که هروقت کمک به مدرسه راداوطلبانه ومطابق شان افراددرنظرگرفتیم اکثرا یک یادو هزارتومان کمک کرده اندومدعی هستندکه تاپایان دوره متوسطه آموزش بایدرایگان باشدکه الحق درست هم می فرمایندازطرفی اجباردرکمک هم ممنوع است وقص علی هذا۳- خیلی ازهمکاران دربه موقع آمدن ورفتن وحضوردرمدرسه اصلا همکاری نمی کنندهرزمان هم تذکری بدهیم می فرمایندکه تاخیردرآمدن وتعجیل دررفتن ها راهمه جمع کن وغیبت بزن که این مقوله معضلی بس بزرگترازدومورداول است ۴- گروههای آموزشی-مقاطع وبقیه دوایرهم بازدید ونظارت راکنارگذاشته اندگاهاهم که بازدیدی رخ میدهدتحت تاثیررودربایستی ازکم کاری هاچشم می پوشند.باتفاسیرفوق مدیرا هرچنداضافه کاراداری-وام ماشین-حق بنزین و….رادریافت نمی کنندلیکن برای اداره مدرسه به هرروشی حتی دست درازکردن به سمت خیرین اقدام می کنند.سخن به درازامی کشدوکسی نمی خواندوگرنه درددل زیادهست

  5. تشکر میکنم از آقای حسینی که واقعیات را بیان کردند تا هم خیلی از مدیران بدانند پول اجباری و زیاد گرفتن جرم است و هم اینکه کمک به مدارس در حد توان لازمه چون وقتی دولت به فکر فرزندانمان نیست ما باید به فکر آنها باشیم بیان این طور مسایل و واقعبات باعث شفافسازی واعتماد والدین به اداره می شود تا آنها هم بیشتر احساس مسوولیت بکنند .من خودم از جمله کسانی بودم که به ایشان زنگ زدم و از مدیری به خاطر دریافت پول شاکی شدم ولی وقتی که توضیح دادند که مدیره پاکدست است و برای آینده فرزندم این کمک لازمه به خدا فردای آن روز به مدرسه سیزده آبان رفتم و پولو دادم

  6. سلام برتو که بی فزع برتبعیض می تازی وبه عدالت می بالید. نمی ترسی غیر از خدا افرین برانانیکه فقط باوچشم دوخته اند……..اما برادر خود را خسته نکن ا موزش وپرورش کوهشت تا زمانیکه نماینده شهر انرا به مانند اش وکشک خاله اش بی هیچ پروایی بهمش میزند انتظار همین است وبس بنابراین بایستی بربی شگونی این شهر خیلی بیشتر از این گریست نماینده ایکه بعدا تاوان غارت ارای این شهر راان شا الله خواهد داد و خدا ازنای بی نوای ما یقینا نوای تظلم خواهی عدالت طلبی تبعیض ستیزی راخواهد شنید ایمان دارم به او که احکم الحاکمین است ….

  7. دوست عزیز نماینده حق نداره نظر بده اما یه رستورات دار حق داره نظر بده خیلی خنده داره

  8. با سلام خدمت دوست و همکار عزیزم اقای حسینی .اقای حسینی از نیروهای دلسوز و کاری اداره هست و نسبت به حیطه کاری خود اشراف دارد و واقعیات را بیان می کند ما باید شفاف سازی کنیم چون مردم خود قضاوت می کنند .و اطلاع داشتن حق مردم هست .به هر شکل از تلاش و زحمات دوست عزیزم سپاسگزارم.

  9. با سلام وخسته نباشید خدمت سید جواد حسینی عزیز بودجه امسال مدارس هنوز واریز نشده است حتی یک ریال .
    بعضی از دبیران متاسفانه هیچ رعایت نمی کنند دیر میایند وزود می روند ودر شعار دم از عدالت می زنند کاش همه قانون را رعایت کنیم چرا دبیر عربی باید آمادگی دفاعی تدریس کند ودبیر ادبیات مسئول فناوری
    نمونه اش را پیدا کن .

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.