تاریخ : جمعه, ۱۴ اردیبهشت , ۱۴۰۳
5

حکم تخریب اماکن تنگه شیرز صادر شد

  • کد خبر : 94879
  • 20 بهمن 1395 - 13:31

  به گزارش میرملاس، با دستور دادستان شهرستان کوهدشت، حکم تخریب کلیه اماکن موجود در تنگه تاریخی شیرز به جز استخر‌ماهی صادر شد. رئیس منابع طبیعی شهرستان کوهدشت در این باره گفت: در سال‌های قبل در تنگه شیرز، ساخت و ساز‌هایی صورت گرفته و باعث خارج شدن این تنگه از لیست آثار باستانی جهانی شده […]

 

IMG09563835
به گزارش میرملاس، با دستور دادستان شهرستان کوهدشت، حکم تخریب کلیه اماکن موجود در تنگه تاریخی شیرز به جز استخر‌ماهی صادر شد.

رئیس منابع طبیعی شهرستان کوهدشت در این باره گفت: در سال‌های قبل در تنگه شیرز، ساخت و ساز‌هایی صورت گرفته و باعث خارج شدن این تنگه از لیست آثار باستانی جهانی شده بود. با پیگیری‌های اداره منابع طبیعی و سازمان‌های مردم نهاد، پرونده‌ای در محاکم قضایی تشکیل و مالک برای توضیحاتی به محکمه قضایی احضار و مدارکی دال بر مالکیت تحویل داده شد.
صمیمی عبدولی افزود: پس از کش و قوس‌های فراوان، تلاش‌ها برای آزادسازی شیرز، مثمرثمر واقع شد و از سوی دادستان شهرستان کوهدشت حکم تخریب، قلع و قمع کلیه اماکن موجود در تنگه تاریخی شیرز از قبیل رستوران، قهوه خانه، سوپرمارکت، پارکینگ و فنس‌ها به جز استخر‌ماهی صادر شد.وی تاکید کرد: ظرف چند روز آینده تخریب این بناها، توسط یک لودر و با حضور کلیه مسئولین، خبرنگاران و عکاسان اجرا می‌شود.دره باستانی شیرز، در کیلومتر ۵۵ جاده کوهدشت به روستای «چم آسن» پدیده ای طبیعی، فرهنگی و تاریخی است و در جلسه شورای ثبت و تعیین حریم آثار تاریخی که در تاریخ ۲۶ آذرماه ۹۳ در سازمان میراث فرهنگی کشور برگزار شد، در فهرست آثار طبیعی کشور به ثبت ملی رسید.

 

 

لینک کوتاه : https://www.mirmalas.com/?p=94879

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 9در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۹
  1. بده ماشیناتون می ذارید اونجا امن است.
    ….جو گرفته شون به بهونه حفظ محیط زیست این کارارو می کنید.

  2. سلام . امیدوارم عملی شود …………………….

  3. شنیدن کی بود مانند دیدن

  4. مردم موافقند.قانون حرف آخره

  5. به نظر بنده تخریب استخر ماهی باید در اولویت قرار می گرفت.سوپر مارکت و پارکینگ خیری برای مسافران داشتند.باز اصل را با بوق و کرنا ول کردیم رفتیم سراغ فرع.

  6. این اقدام هم خوبه هم بد.
    خوب: باعث باز شدن مسیر و حفظ محیط زیست میشه
    بد: مردم به پارکینگ و سوپرمارکت و دستشویی نیاز دارن. اینها رو یک بنده خدایی که صاحب استخر ماهی است فراهم کرده. اگر میخواهید تخریب کنید جایگزینشو حتما درر همون نزدیکی بسازید. / اگر میخواهید واقعا تخریب کنید استخر ماهی را نیز تخریب کنید چون حجم وسیعی را اشغال کرده است/ در ضمن صاحب استخر مکان نمیخواد؟ نگهبان؟ … به اینها فکر شده؟

  7. آفرین برشما،ضمنن دره شیرز واون ساختمانها شده محلی برای خریدوفروش موادمخدر ومشروبات الکلی امیدوارم سریعا این کثافتخانه جمع آوری شود

  8. امیدوارم نتیجه این اقدام بدبختی چند خانواده ضعیف نباشه
    هرچند من چند نفر که پش این قضیه بودن رو میشناسم و هدف خیری ندیدم ازشون امید وارم زود قضاوت کرده باشم.

  9. والا اگه بمونه بهتره هم امنیت واسه ماشین و وسایل نقلیه هست و هم از سرویس بهداشتی و سوپر مارکت استفاده میشه،حالا استخر رو خراب کنن ولی مغازه بمونه بهتره،به هر حال قانون قانونه و برای همه محترم و یکسان

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.