تاریخ : جمعه, ۱۴ اردیبهشت , ۱۴۰۳
2

دستگاه قضایی با متجاوزان و تخریب کنندگان عرصه های طبیعی برخورد کند

  • کد خبر : 94933
  • 20 بهمن 1395 - 21:21

رئیس کل دادگستری لرستان گفت: دستگاه قضایی شهرستان پلدختر با همکاری نیروی انتظامی با متجاوزان ، متصرفان و تخریب کنندگان عرصه های طبیعی برخورد کند.

IMG14135819

به گزارش میرملاس، جعفر بدری در جلسه شورای اداری شهرستان پلدختر که درمحل سالن اجتماعات شهدا فرمانداری برگزار شد افزود: باید جلوی تصرفات و خرابی های محیط زیست گرفته شود و هر پروژه عمرانی باید پیوست زیست محیطی داشته باشد .
وی خاطر نشان کرد: پروژه هایی که برای جاده سازی ، لوله کشی و امثال آن اقدام می کنند و موجب قطع درختان کهنسال و تصرف در زمین های مرتعی می شوند باید برای جایگزین این منابع هزینه بپردازند .
رئیس کل دادگستری لرستان گفت: موفقیت های نظام باید در قالب روش های هنری ، هنرمندانه به نسل جدید منتقل شود .
وی به عملکرد ضعیف صدا و سیما انتقاد کرد افزود: عملکر صدا و سیما در ارتباط با برنامه های هنری و انتقال پیام انقلاب به نسل جدید در سال های اخیر کم رنگ و یا وجود ندارد .
وی گفت: با وجود تهدیدهای شبکه های اجتماعی برای جوانان نمی شود تنها به سخنرانی و صحبت اکتفا کرد بلکه باید از راه های هنری با استفاده از هنرمندان از انحراف جوانان جلوگیری شود .
وی با بیان این که مهار شبکه های اجتماعی تصوری غلط و راحت نیست افزود: با شبکه های اجتماعی نمی شود مقابله کرد بلکه باید روش های مطمئن به کارگرفت تا جوانان بجای گرفتن مطالب از شبکه های بیگانه از برنامه های داخلی کشور استفاده کنند .
رئیس کل دادگستری لرستان گفت:هم اکنون پلیس فتا در خرم آباد وارد عمل شده و تهمت ها و شایعه سازی ها را در شبکه های مجازی رصد و برخورد می کند البته راه حل صد درصد برای کنترل وجود ندارد وباید فضایی ایجاد شود تا مردم به دستگاه های دولتی ، فرهنگی ، روحانیت و حوزه اعتماد کنند .
بدری افزود: نظام در تمام مناطق کشور خدمات یکسانی ارائه می دهد و مردم در همه جا با اقلیت های مختلف به نظام اعتماد دارند .
وی گفت: بدنه نظام اداری در دستگاه ها سالم است و مدیران خوب خدمت می کنند اما در سطوح پایین خطرات و آسیب هایی آشکار شده و ما را تهدید می کند .
وی افزود: وقتی در دستگاهی بین مردم تبعیض ایجاد شود اعتماد نسبت به دستگاه دولتی کم می شود که لازم است نظارت مدیران ادارات در سطوح پایین بیشتر شود .
رئیس کل دادگستری استان لرستان با بیان این که کالایی که از گمرک ترخیص می شود لازم است کد رهگیری داشته باشد گفت: نمی توان با قاچاق کالا و مواد مخدر به شکل سنتی و جریمه و زندان مبارزه کرد این روش ها درست نیست و با توجه به نظر مقام معظم رهبری مبارزه با خرده فروشان و انسان های ضعیف موجب توقف قاچاق نمی شود .
وی افزود: مبارزه با قاچاق باید سازمان یافته صورت گیرد و باید اختلاف قیمت ها به هم نزدیک شود که با زندانی کردن افراد فقیر که در زندگی ریسک پذیر بوده و برای امرار معاش دست به این کارها می زنند قاچاق کالا متوقف نمی شود بلکه موجب افزایش ناهنجاری ها و آسیب های اجتماعی شده و عواقب و پیامدهای تلخی به دنبال دارد .
وی گفت : قاچاق کالا و مواد مخدر ریشه کن نمی شود بلکه می شود رشد سرقت ، کشف قاچاق کالا ، اعتیاد ، کلاهبرداری ، شرب خمر ، کیف قابی و غیره را کاهش ، مهار و یا متوقف کرد .
وی با بیان این که برای مبارزه با آسیب های اجتماعی علل و عوامل آن را جستجو کرد افزود: یکی از علت های بروز این جرایم بیکاری و نبود اشتغال است که باید بررسی و حل شود .
رئیس کل دادگستری لرستان به شهرستان پلدختر اشاره کرد و گفت: بین دستگاه قضایی و دستگاه های اجرایی در این شهرستان همکاری خوبی حاکم است و در حوزه قضایی جرایم سازمان یافته در پلدختر کمترین آمار را در استان دارد .
بدری به مشکل پزشکی قانونی در شهرستان پلدختر اشاره کرد و افزود:باید به پزشکان عمومی جهت آموزش در زمینه پزشکی قانونی انگیزه ایجاد کرد تا مشکل نیروی انسانی حل شود .
رئیس کل دادگستری لرستان ،عملکر دادگستری شهرستان پلدختر را خوب عنوان کرد و گفت: در ۱۰ ماهه اخیر به ۱۰ هزار پرونده ورودی در دادگاه و دادسرای این شهرستان رسیدگی شده است.

 

 

 

لینک کوتاه : https://www.mirmalas.com/?p=94933

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 1در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۱
  1. جنابمدیر کل دادگستری لرستان خسته نباشید
    شما مثل ما بچه عشایر هستید وقدر درختان بلوط وجنگل انبوه را می دانید و یقیناچند سال پیش از مسیر منطقه اولاد قباد کوهدشت گذر کرده اید که آنقدر درختان بلوط درهم داشت که انسان هنگان عبور از آن جنگل به فکر جنگل های شمال می افتاد وبه حق بیشه زار بود .اما اکنون به لطف مسئولین محلی اثری از آن جنگل نیست .شما را بخدا سوگند می دهم که……………..
    محض سیاحت و انجام وظیفه قانونی خود بیایید یک بار به صورت عبوری از منطقه میر ملاس و اطراف جاده اولاد قباد بازدید کنید ببینید این جنگل ؟؟همان جنگل چند سال پیش است ؟
    ببینید می توان اکنون لفظ جنگل را برای این درختان فعلا سرپا خطاب کرد ؟چرا؟؟؟؟
    جناب مدیر کل بخدا اگر داد این درختان را از مشتی غارتگر وراهزن واقعی جنگل منطقه نگیرید فردا دربرابر خدا مسئول خواهیم بود.
    شما قدر جنگل را می دانید وهمه از شما قاطعیت به خاطر دارند بیایید یک بار دیگر قاطعیت خود را در مورد کسانی که درختان بلوط را به بهانه کشاورزی از بیخ وبن می کنند رفتار کنید .باشد که خداوند توفیقتان دهد وخداوند ریشه مسئولین ملاحظه کارمنابع طبیعی وجنگل بانی را مثل این درختان بلوط خشک کند .

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.