تاریخ : پنج شنبه, ۱۳ اردیبهشت , ۱۴۰۳
3

خجسته پور: تعداد داوطلبان شوراهای لرستان نسبت به دوره قبل ۲۰ درصد رشد داشت

  • کد خبر : 96234
  • 10 فروردین 1396 - 9:33

به گزارش میرملاس حبیب الله خجسته پور روز سه شنبه در نشست خبری خود با اصحاب رسانه لرستان در سالن جلسات استانداری افزود: تعداد داوطلبان شوراهای اسلامی شهر استان لرستان یکهزار و ۲۷۳ نفر و داوطلبان شوراهای اسلامی روستا هفت هزار و ۸۲۰ نفر است. وی تعداد داوطبان مرد را هشت هزار و ۴۴۲ نفر […]

به گزارش میرملاس حبیب الله خجسته پور روز سه شنبه در نشست خبری خود با اصحاب رسانه لرستان در سالن جلسات استانداری افزود: تعداد داوطلبان شوراهای اسلامی شهر استان لرستان یکهزار و ۲۷۳ نفر و داوطلبان شوراهای اسلامی روستا هفت هزار و ۸۲۰ نفر است.
وی تعداد داوطبان مرد را هشت هزار و ۴۴۲ نفر و داوطلبان زن را ۶۵۱ نفر اعلام کرد و گفت: میزان مشارکت زنان در انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا در استان لرستان نسبت به دوره گذشته ۸۱ درصد افزایش داشته که میزان بسیار قابل توجهی است.
خجسته پور افزود: از تعداد ۶۵۱ داوطلب زن در استان لرستان٬ ۱۰۳ نفر در شورای اسلامی شهر و ۵۴۸ نفر نیز در شورای اسلامی روستا ثبت نام کرده اند بدین ترتیب حضور زنان در حوزه شهری ۳۳ درصد و در بخش روستایی ۹۴ درصد رشد داشته است.
وی از به حد نصاب رسیدن ۹۵ درصدی روستاهای استان لرستان برای برگزاری انتخابات خبر داد و اظهار کرد: یکهزار و ۴۷۲ روستا در لرستان به حد نصاب برگزاری انتخابات رسیده اند که در این مورد نیز ۲۰ درصد افزایش داشته ایم.
معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار لرستان بیشترین میزان ثبت نام کنندگان را در شهرستان خرم آباد با یکهزار و ۷۳۰ داوطلب اعلام کرد و افزود: شهرستان های کوهدشت، الیگودرز، سلسله، دلفان، بروجرد، دوره چگنی، دورود، پلدختر، ازنا و رومشکان به ترتیب با ۹۵۴، ۹۴۶، ۹۳۹، ۹۱۸، ۸۶۰، ۷۵۲، ۶۵۱، ۶۱۵، ۴۶۹ و ۲۵۹ نفر بیشترین تعداد ثبت نام کنندگان را به خود اختصاص داده اند.
وی به میزان ثبت نام کنندگان زن به تفکیک شهرستان های لرستان اشاره کرد و گفت: شهرستان های خرم آباد با ۱۳۰ نفر٬ سلسله ۹۸ نفر٬ کوهدشت ۹۵ نفر٬ دلفان ۷۴ نفر٬ بروجرد ۷۲ نفر٬ دوره چگنی ۶۳ نفر٬ پلدختر ۵۰ نفر٬ دورود ۲۷ نفر٬ الیگودرز ۲۴ نفر٬ ازنا ۱۱ نفر و رومشکان با هفت نفر داوطلب زن در این انتخابات حضور دارند.
خجسته پور با ارائه آمار داوطلبان در این دوره به تفکیک میزان تحصیلات افزود: از مجموع کل ثبت نام کنندگان ۲۴ نفر تحصیلات حوزوی٬ ۱۷ نفر دکترا٬ ۴۰۳ نفر کارشناسی ارشد٬ یکهزار و ۳۳۸ نفر لیسانس٬ ۳۴۳ نفر فوق دیپلم٬ یکهزار و هفت نفر دیپلم و پنج هزار و ۹۶۱ نفر سواد خواندن و نوشتن دارند.
وی در خصوص تبلیغات زودهنگام عده ای از داوطلبان شوراها گفت: این نوع تبلیغات چه در فضای مجازی و چه در سطح اجتماع کاملا ممنوع و خلاف قانون است و در صورت احراز این تخلفات با افراد خاطی برخورد جدی می شود.
معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری لرستان از راه اندازی سامانه ثبت تخلفات انتخاباتی در فرمانداری ها خبر داد و اظهار کرد: فهرست این تخلفات به هیات های نظارتی ارجاع داده می شود و این موضوع به عنوان یکی از موارد تعیین صلاحیت داوطلبان٬ مورد بررسی قرار خواهد گرفت.
وی درخصوص حمایت مسئولان از نامزدهای انتخاباتی گفت: مسئولانی که به طور مستقیم در موضوع برگزاری انتخابات دخیل نیستند در ساعات غیر اداری و بدون استفاده از عنوان و امکانات دولتی می توانند از نامزدهای مورد نظر خود حمایت کنند.
انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا همزمان با انتخابات ریاست جمهوری در روز بیست و نهم اردیبهشت ۹۶ در سراسر کشور برگزار خواهد شد.

لینک کوتاه : https://www.mirmalas.com/?p=96234

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.