تاریخ : سه شنبه, ۱۱ اردیبهشت , ۱۴۰۳
2

دریکوند: طرح ارزشیابی توصیفی نقاط قوت دانش آموزان ابتدایی را تقویت می‌کند

  • کد خبر : 96408
  • 23 فروردین 1396 - 14:29

به گزارش میرملاس خدانظر دریکوند در دیدار با کارکنان حوزه معاونت آموزش ابتدایی اداره کل آموزش و پرورش لرستان با تبریک ولادت با سعادت مولای متقیان امام علی (ع) و روز پدر، معلم را مهمترین عنصر در سند تحول بنیادین آموزش و پرورش معرفی کرد و افزود: بعد از خانواده، معلم بیشترین تاثیر را بر […]

به گزارش میرملاس خدانظر دریکوند در دیدار با کارکنان حوزه معاونت آموزش ابتدایی اداره کل آموزش و پرورش لرستان با تبریک ولادت با سعادت مولای متقیان امام علی (ع) و روز پدر، معلم را مهمترین عنصر در سند تحول بنیادین آموزش و پرورش معرفی کرد و افزود: بعد از خانواده، معلم بیشترین تاثیر را بر  شخصیت و وضع روحی دانش آموزان دارد.

وی تاکید کرد: با توجه به نقشی که معلم در بهداشت روانی دانش آموزان به ویژه در دوره ابتدایی دارد، باید تلاش شود تا تعامل و ارتباط بین معلم و دانش آموزان در این دوره آگاهانه، کارشناسی و هدفمند باشد.

مدیرکل آموزش و پرورش لرستان تصریح کرد : معلم دوره ابتدایی باید صبور و مهربان باشد و به روش های ارتباط با دانش آموزان مسلط باشد.

دریکوند ارتباط مثبت و عاطفی معلم را با دانش آموزان دوره ابتدایی لازم و ضروری عنوان کرد و گفت: معلم ابتدایی باید با نشاط باشد و با محبت و دوستی با دانش آموزان برخورد کند و در ارتباط با دانش آموزان زبان کودکانه را اختیار کند.

وی در ادامه آموزش مهارت ها و مفاهیم زندگی را اولویتی مهم برای معلم عنوان کرد و افزود: معلم باید خلاق باشد و از خلاقیت و کنجکاوری کودکان در راستای آموزش بهتر یاری بگیرد.

مدیرکل آموزش و پرورش لرستان به تفاوت های فردی دانش آموزان هم اشاره کرد و یادآور شد: معلم دوره  ابتدایی وظایف دشواری بر عهده دارد که با علاقه و انرژی می تواند از عهده آنها برآید.

دریکوند بر این نکته تاکید کرد که طرح ها و برنامه های اجرا شده در مدارس ابتدایی باید روحیه نشاط و شادابی را در دانش آموزان تقویت کند و آنها را به تلاش و مشارکت جمعی و ارتباط سازنده با همسالان خود ترغیب کند.

وی شادابی، سرزندگی و طراوت را در دوره ابتدایی یک ضرورت عنوان کرد و افزود: سکوت در دوره ابتدایی مساوی با مرگ است و نباید برنامه ها و فعالیت ها در این دوره به گونه ای طراحی و تدوین شود که دانش آموزان را به سکوت و رکود وادار کند.

مدیر کل آموزش و پرورش لرستان اجرای طرح توصیفی را در دوره ابتدایی نشان دهنده توجه به نقاط قوت دانش آموزان معرفی کرد و گفت: در این طرح بر خلاف گذشته روی نقاط ضعف دانش آموزان تمرکز نمی شود و تلاش می شود تا نقاط قوت دانش آموزان تقویت شوند.

لینک کوتاه : https://www.mirmalas.com/?p=96408

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.