تاریخ : پنج شنبه, ۱۳ اردیبهشت , ۱۴۰۳
4

رئیس دادگستری لرستان: نیمی از معلمان، زیرخط فقر زندگی می‌کنند

  • کد خبر : 97094
  • 13 اردیبهشت 1396 - 17:57

به گزارش میرملاس جعفر بدری در مراسمی که به مناسبت بزرگداشت روز معلم در دانشگاه علمی کاربردی دادگستری برگزار شد، بیان داشت: متأسفانه سطح زندگی و رفاه معلمان در کشور سال‌به‌سال، رو به کاهش است و جاذبه‌های شغلی معلمی برای جوانان جویای کار، کمتر شده است و این در حالی است که نزدیک به نیمی […]

به گزارش میرملاس جعفر بدری در مراسمی که به مناسبت بزرگداشت روز معلم در دانشگاه علمی کاربردی دادگستری برگزار شد، بیان داشت: متأسفانه سطح زندگی و رفاه معلمان در کشور سال‌به‌سال، رو به کاهش است و جاذبه‌های شغلی معلمی برای جوانان جویای کار، کمتر شده است و این در حالی است که نزدیک به نیمی از معلمان کشور زیرخط فقر زندگی می‌کنند.
‏‎وی تشریح کرد: وضعیت به‌گونه‌ای پیش رفته است که مدت‌هاست بعضی‌ها از سر ناچاری معلمی را شغل دوم خود محسوب می‌کنند و در چنین شرایطی نظام آموزشی کشور، بخصوص معلمان در  امر پیش برد آموزش، پرورش و فرهنگ‌سازی برای نسل آینده کشور با چالش‌های اساسی و موانع جدی روبرو خواهد شد.
رئیس شورای قضایی لرستان خاطرنشان کرد: معلم در حقیقت پدر معنوی شاگرد به‌حساب می‌آید و انتظار می‌رود باعزت، زندگی را سپری نماید در غیر این صورت قادر نخواهد بود فضای سالم و منطقی را برای ایجاد انگیزه لازم در بین دانش آموزان جهت فراگیری علم به وجود آورند.
بدری تأکید کرد: جامعه بشری مرهون کوشش‌ها و فداکاری‌های زنان و مردانی است که در کسوت معلمی مسیر علم و دانش را فروزان نگه‌داشته‌اند و چشم‌اندازهای تازه‌ای بر روی انسان‌ها گشوده‌اند.
وی همچنین افزود: سروکار داشتن با دانش آموزان مخصوصاً در مناطق محروم و عشایری از مرحله ابتدایی تا متوسطه از دشوارترین و سنگین‌ترین مسئولیت‌هایی است که فقط معلمان باصداقت و باانگیزه والای انسانی، دینی و ملی می‌توانند از عهده آن برآیند.
رئیس‌کل دادگستری استان در پایان با تأکید بر تأمین نیازمندی‌های آموزشی، بهبود بخشیدن به فضای آموزشی، ارتقای سطح علمی معلمان، ارائه خدمات و انجام حمایت‌های لازم از معلمان کشور و تأمین معاش کافی و مسکن آن‌ها اظهار داشت: تلاش درجه‌ات رفع کاستی‌ها و تأمین نیازمندی‌های نظام آموزشی و قشر معلم، مسئولیت قانونی دولتمردان است و در نظام آموزشی که معلمان در شرایط سخت و دشوار قرار دارند، نمی‌توان انتظار مطلوب را داشت.
خبر: علی سبزواری
لینک کوتاه : https://www.mirmalas.com/?p=97094

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 1در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۱
  1. سلام،

    حالا که موقع انتخابات است این حرف را می زنید؟

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.