تاریخ : سه شنبه, ۱۱ اردیبهشت , ۱۴۰۳
2

فرمانده سپاه لرستان: سهمیه پذیرایی و اسکان لرستان در مراسم اربعین ۲۰ هزار زائر است

  • کد خبر : 98369
  • 11 تیر 1396 - 9:56

به گزارش میرملاس مرتضی کشکولی در جلسه ستاد اربعین استان که در استانداری لرستان برگزار شد، گفت: ستاد اربعین لرستان سال گذشته با ۱۸ کمیته تشکیل شد و عمده فعالیت آن در دو حوزه اسکان و پذیرایی بود و زیرمجموعه درمان نیز فعالیت چشم‌گیری داشت . وی با اشاره به فعالیت ستاد اربعین استان در […]

به گزارش میرملاس مرتضی کشکولی در جلسه ستاد اربعین استان که در استانداری لرستان برگزار شد، گفت: ستاد اربعین لرستان سال گذشته با ۱۸ کمیته تشکیل شد و عمده فعالیت آن در دو حوزه اسکان و پذیرایی بود و زیرمجموعه درمان نیز فعالیت چشم‌گیری داشت .

وی با اشاره به فعالیت ستاد اربعین استان در داخل و خارج از مرزهای استان، ادامه داد : فعالیت ما در مرزهای مهران و ورودی‌های استان بود و در شهرهای کربلا و نجف بود که در عراق فقط اسکان داریم .

کشکولی عنوان کرد: محل موکب ما در مرز با شاخص اصلی نزدیک به گمرک مرزی و مجاور پایانه اتوبوس‌رانی بود و پنج مدرسه برای اسکان تعیین شده بود که با کمک نوسازی مدارس تجهیز و تعمیر و آماده اسکان شدند و در نجف نیز دو سوله در یک پادگاه یک ساختمان ۲۴ واحدی و یک حسینیه برای اسکان زائران لرستانی داشتیم .

دبیر ستاد اربعین لرستان ادامه داد: مجموع پذیرایی ما ۱۷۰ هزار پرس غذا، ۹۳ هزار میان‌وعده در مهران و ۱۵ هزار نفر به‌طور نسبی اسکان داشتیم و ۵ تن برنج، ۲ تن خرما، ۳ راس گاو و … مصرف کردیم و در کربلا نیز ۱۶ هزار ۵۰۰ نفر اسکان داشتیم و ۱۷ هزار و ۵۰۰ میان‌وعده داده شده و ۷۰۰۰ نفر توسط کادر پزشکی ویزیت شدند .

وی با اشاره به اینکه عتبات و حج و زیارت برای ۹۰ نفر خادم ویزای رایگان گرفتند، عنوان کرد: در نجف اشرف نیز ۱۹ هزار نفر اسکان شده و از ۲۲ هزار نفر با میان‌وعده پذیرایی شد و پست امداد نیز ۳۰۰۰ نفر از زائران را ویزیت کردند .

کشکولی با بیان اینکه کل پذیرایی در نجف، کربلا و مهران در طول ۱۲ روز ۳۰۰ هزار نفر بود که در حقیقت امداد و نجات و درمان ۱۲ هزار نفر را ویزیت کردند، افزود: کمک‌های مردمی که به‌صورت نقدی جمع‌آوری شد، ۲۳۱ میلیون تومان و غیرنقدی ۵۰ میلیون تومان بوده است، هزینه مواد غذایی و امکانات سرمایه‌ای نیز ۲۵۵ میلیون تومان بوده و ۶۰۰ میلیون تومان در این ستاد هزینه شده است .

دبیر ستاد اربعین لرستان با اشاره به اینکه برای سال جدید از ۸ صفر تا ۲۷ صفر یعنی از ۶ آبان تا ۲۵ باید پذیرایی داشته باشیم، ، اظهارکرد: علاوه‌بر مرزهای سه‌گانه امسال مرز خسروی نیز به مرزهای عبور و مرور اضافه شده است، اما مرز مهران برای ما در نظر گرفته شده است .

فرمانده سپاه لرستان با بیان اینکه پذیرایی و اسکان از ۱۰ هزار نفر در مهران، ۵ هزار نفر در کربلا و ۵ هزار نفر در نجف برای ما در نظر گرفته شده است، افزود: کمیته مشارکت‌های مردمی، اسکان و تغذیه با ستاد عتبات عالیات است، عمده انتقاد از ما در سال قبل این بود که مکان‌های اسکان ما از حرم دور بودند، اکنون باید برای تهیه اسکان اقدام کنیم .

لینک کوتاه : https://www.mirmalas.com/?p=98369

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.