تاریخ : یکشنبه, ۱۶ اردیبهشت , ۱۴۰۳
1

رئیس کل دادگستری لرستان: روش‌های تربیتی باید متناسب با ذوق و سلیقه جوانان باشد

  • کد خبر : 98584
  • 17 تیر 1396 - 14:27

به گزارش میرملاس جعفر بدری در دیدار مدیر کل آموزش و پرورش لرستان با بیان اینکه بهترین جایگاهی که می‌تواند افراد جامعه را تربیت کند و احترام به قانون و زندگی مسالمت‌آمیز در جامعه را آموزش دهد، نهاد تاثیرگذار آموزش و پرورش است، اظهار کرد: آسیب‌های متعددی جوانان ما را تهدید می‌کند که برای مقابله با […]

به گزارش میرملاس جعفر بدری در دیدار مدیر کل آموزش و پرورش لرستان با بیان اینکه بهترین جایگاهی که می‌تواند افراد جامعه را تربیت کند و احترام به قانون و زندگی مسالمت‌آمیز در جامعه را آموزش دهد، نهاد تاثیرگذار آموزش و پرورش است، اظهار کرد: آسیب‌های متعددی جوانان ما را تهدید می‌کند که برای مقابله با این تهدیدها باید آنها را رصد و ریشه‌یابی کرد.
وی تاکید کرد: آموزش و پرورش با ارتباطی که با نوجوانان و جونان دارد، بهترین جایگاهی است که می‌تواند به این امر مبادرت کند.
رئیس کل دادگستری لرستان  توجه به مسائل تربیتی و ارتباط سازنده و عاطفی مربیان تربیتی و مشاوران با جوانان را مهم قلمداد کرد و با اشاره به اینکه باید در حوزه آسیب‌های اجتماعی  آموزش‌های لازم به جوانان و خانواده‌ها داده شود، تصریح کرد:  پرهیز از یک جانبه‌نگری و افراط و تفریط را در تربیت جوانان موثر است.
بدری یادآورشد: روش‌های تربیتی باید متناسب با ذوق و سلیقه جوانان باشد و نباید در برخورد با جوانان سخت‌گیری‌های افراطی و خارج از توان آنها را به کار برد.
وی به روحیه شکننده جوانان و نوجوانان اشاره کرد و با بیان اینکه سن خطر برای نوجوانان و جوانان  سنین ۱۵ تا ۲۲ سالگی است، گفت: باید هوشمندانه و عاقلانه تدابیر لازم برای کنترل جوانان و ارتباط عاطفی با آنان در این سنین در نظر گرفته شود تا از سن خطر و بحران به سلامت عبور کنند.
 رئیس شورای قضایی استان تصریح کرد: یکی از عواملی که سبب سوق دادن جوانان به بزهکاری‌ها و انحرافات اجتماعی می‌شود، بازداشتن آنان از تفریحات سالم مجاز و سخت‌گیری‌های غیر عقلانی و غیر منطقی است که با شرع و اخلاق هم مغایرت ندارند.
 بدری  با تاکید براینکه  به رغم اینکه انتظار از آموزش و پرورش در حوزه تربیت افراد جامعه به ویژه جوانان و نوجوانان بیشتر است، باید اعتراف کرد که آموزش و پرورش به تنهایی  عهده دار این مسئولیت نیست، اظهار کرد: خانواده ، دوستان و همسالان ، محیط و سایر نهادهای فرهنگی هم در تربیت جوانان دخیل هستند.
 رئیس کل دادگستری لرستان خاطر نشان کرد: مدارس، علاوه بر آموزش  باید به اخلاق، تربیت، خلاقیت، نظم‌پذیری و جامعه‌پذیری دانش‌آموزان هم توجه و تلاش شود تا آنان به رعایت قوانین و احترام به مقررات عادت کنند.
لینک کوتاه : https://www.mirmalas.com/?p=98584

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.