تاریخ : شنبه, ۱۵ اردیبهشت , ۱۴۰۳
3

تولید ۱۵۶۰ تن عسل در لرستان

  • کد خبر : 98594
  • 18 تیر 1396 - 8:12

به گزارش میرملاس عبدالرضا بازدار اظهار کرد: در گذشته تا سال ۹۴ هر خسارتی که به بخش کشاورزی وارد می‌شد صندوق بیمه کشاورزی آن را پرداخت می‌کرد اما هم اکنون هیچگونه منابعی ندارد و حدود هزار میلیارد تومان بانک از دولت طلب دارد؛ برای همین توانایی پرداخت غرامت را به کشاورزان ندارد. وی میزان خسارت […]

به گزارش میرملاس عبدالرضا بازدار اظهار کرد: در گذشته تا سال ۹۴ هر خسارتی که به بخش کشاورزی وارد می‌شد صندوق بیمه کشاورزی آن را پرداخت می‌کرد اما هم اکنون هیچگونه منابعی ندارد و حدود هزار میلیارد تومان بانک از دولت طلب دارد؛ برای همین توانایی پرداخت غرامت را به کشاورزان ندارد.

وی میزان خسارت وارد شده به بخش کشاورزی استان را طی سال گذشته ۳۶۳ میلیارد تومان عنوان کرد و گفت: این در حالی است که صندوق بیمه کشاورزی تنها حدود ۱۶ میلیارد تومان آن را جبران کرده است.

بازدار تصریح کرد: در بیمه کردن کشاورز، باید آیتم‌های فنی خاصی را رعایت کرد و کارشناس بیمه با ارائه آموزش‌هایی بر روند تولید نظارت داشته باشد تا در پرداخت غرامت دچار مشکل نشویم.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی لرستان با بیان اینکه در صندوق بیمه کشاورزی، مشکل تجاری‌سازی و فنی داریم، گفت: صندوق کشاورزی می‌بایست ناظر بر عملکرد کشاورز باشد.

وی با اشاره به تولید عسل استان ظاهار کرد: هم اکنون حدود ۱۵۶۰ تن عسل سالیانه در استان تولید می‌شود که ۱۸۰۰ خانوار در این زیربخش فعال هستند. عسل یک ظرفیت برای استان است که متدسفانه تقلب در تولید و پایین بودن کیفیت تهدید محسوب می‌شود.

بازدار با بیان اینکه تأثیر زنبورعسل با گرده‌افشانی ۱۴۳ برابر از تولید عسل ارزش دارد، گفت: باید روی فرآورده‌های جانبی آن بیشتر کار کنیم چراکه ارزش افزوده بالایی دارد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی لرستان زنبورداری را صنعتی بی‌صاحب دانست و افزود: روی تولید خیلی کار نکنیم و برای ارتقای کیفیت باید برنامه‌ریزی شود.

وی با بیان اینکه در زنبورداری‌ها بیماری‌هایی وجود دارد که دامپزشکی باید پای کار بیاید، گفت: هم اکنون در ۸ شهرستان استان تعاونی زنبورداران فعال است.

لینک کوتاه : https://www.mirmalas.com/?p=98594

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.