تاریخ : جمعه, ۱۴ اردیبهشت , ۱۴۰۳
4

نماینده پلدختر: احداث سدهای «چولهول» و «بن لار» در پلدختر ضرورت دارد

  • کد خبر : 98626
  • 19 تیر 1396 - 8:08

به گزارش میرملاس سیدحمیدرضا کاظمی در جلسه کمیته برنامه ریزی شهرستان پلدختر با بیان اینکه پلدختر یکی از محرومترین شهرستان های لرستان است، گفت: کاهش اعتبارات استانی در حوزه آب این شهرستان نگران کننده است و در شورای برنامه ریزی استان یکی از مصوبات جبران کمبود آب در پلدختر بوده که چنانچه مورد توجه قرار […]

به گزارش میرملاس سیدحمیدرضا کاظمی در جلسه کمیته برنامه ریزی شهرستان پلدختر با بیان اینکه پلدختر یکی از محرومترین شهرستان های لرستان است، گفت: کاهش اعتبارات استانی در حوزه آب این شهرستان نگران کننده است و در شورای برنامه ریزی استان یکی از مصوبات جبران کمبود آب در پلدختر بوده که چنانچه مورد توجه قرار گیرد نتایج مثبتی خواهد داشت.

 نماینده مردم پلدختر در مجلس شورای اسلامی افزود: از نظر کارشناسی پلدختر با وجود ۱۶۵ کیلومتر حوزه آب رودخانه کشکان می تواند در صورت استفاده از آن حدود ۵۰ هزار هکتار زمین دیم را به آبی تبدیل کند.

وی گفت: شهرستان پلدختر با وجود ۷ یا ۸ ایستگاه پمپاژ در حوزه های جهاد کشاورزی و وزارت نیرو نیاز به احداث سه سد دارد که سیاست دولت نیز با سدسازی مخالفتی ندارد و در صورت تحقق آن مشکلات حوزه آب این شهرستان مرتفع می شوند.

کاظمی بر ضرورت احداث سدهای «چولهول» و «بن لار» در شهرستان پلدختر تاکید کرد و افزود: احداث سد چول هول موجب تنظیم آب رودخانه کشکان و مانع تخریب شهر پلدختر به هنگام طغیان رودخانه می شود و سد بن لار می تواند بخش عظیمی از باغات این منطقه آبیاری کند.

وی خاطر نشان کرد: مردم مناطق «بن لار» و «زیودار» زمانی از فقیر ترین مردم منطقه بودند که طی چند سال اخیر با وجود حدود یک هزار هکتار باغات انجیر یکی از افتخارات کشور و از غنی ترین مردم منطقه هستند، بنابر این احداث سد بن لار یکی از نیازهای ضروری شهرستان است تا بتوان با استفاده از حوزه آب و کارهای زودبازده به نتیجه رسید و مشکلات بخشی از مردم را حل کرد.

نماینده مردم پلدختر در مجلس شورای اسلامی گفت: برای بخش دیگر نیز باید تلاش کرد با استفاده از سرمایه گذاری بخش خصوصی در حوزه صنعت، نفت و گاز برای برون رفت مشکلات مردم گام هایی برداشته شود.

لینک کوتاه : https://www.mirmalas.com/?p=98626

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 2در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۲
  1. ضرورت را همه میدانند.

  2. جناب اقای کاظمی نماینده محترم نکند بالا بردن دست های شما نشانه تسلیم شدن باشد.

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.