تاریخ : دوشنبه, ۱۷ اردیبهشت , ۱۴۰۳
7

«رادیو تلگرامی لرستان» و «نشریه خبری- تحلیلی بلوطستان»؛ دو رسانه پیشرو در فضای مجازی

  • کد خبر : 98984
  • 06 مرداد 1396 - 1:59

  در جهان امروز، وسایل ارتباط جمعی، روزنامه، رادیو، تلویزیون و سینما با انتقال اطلاعات و معلومات جدید و مبادله افکار و عقاید عمومی، در راه پیشرفت فرهنگ و تمدن بشری نقش بزرگی را به عهده گرفته اند. به طوری که بسیاری از دانشمندان، عصر کنونی را «عصر ارتباطات» نامیده اند. بی شک در طول […]

 

در جهان امروز، وسایل ارتباط جمعی، روزنامه، رادیو، تلویزیون و سینما با انتقال اطلاعات و معلومات جدید و مبادله افکار و عقاید عمومی، در راه پیشرفت فرهنگ و تمدن بشری نقش بزرگی را به عهده گرفته اند. به طوری که بسیاری از دانشمندان، عصر کنونی را «عصر ارتباطات» نامیده اند.

بی شک در طول چند سال اخیر فضاهای اطلاع رسانی و ارتباط جمعی مانند تلگرام، اینستاگرام و… آنچنان رشد غیر قابل باوری داشته اند که می توان کلمه «انفجار اطلاعات» را در این زمینه به کار برد. انفجار اطلاعاتی که بدون «فیلترینگ» و «سانسور» است.

ایجاد تحرک، نشاط، خلاقیت و نوآوری در زندگی بشر امروزی از پیامدهای این فضاهای مجازی نوظهور است. ایجاد اعتماد عمومی، انعکاس واقعیت ها، انتقاد از وضع موجود، سنجش افکار عمومی و … را می توان در فضای آزاد و بدون سانسور این برنامه های نرم افزاری مشاهده کرد.

طبیعتاً خبرنگاری در فضاهای رسانه ای جدید هم مخاطرات خاص خود را به دنبال دارد. از جمله این مخاطرات می توان به عدم انتقادپذیری برخی مدیران اشاره کرد که کوچکترین انتقادی را پذیرا نیستند و سعی در خفه کردن این رسانه ها دارند.

در استان لرستان هم از بدو خلق این برنامه های ارتباط جمعی، رسانه های زیادی جهت ارتباط عمومی و تاثیرگذاری در وضع موجود پدید آمد. از این رسانه های تاثیرگذار می توان به «کانال تلگرامی رادیو تلگرامی لرستان» به مدیریت «سینا قلندری» و «نشریه خبری-تحلیلی بلوطستان» با مدیریت «عباس دارایی و محمد بساطی» اشاره کرد.

 

 

لینک کوتاه : https://www.mirmalas.com/?p=98984

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 8در انتظار بررسی : 1انتشار یافته : ۷
  1. درود بر سینا قلندری شجاع و عباس دارایی نویسا
    امیدوارم تمام مدیران محترم این اشخاص هیچ چیز برای خودشون نخواستن و اگر انتقادی می‌کنند از روی دلسوزی و اصلاح امور است. از دستگاه محترم قضا به خاطر تعامل خوبشون با اهل رسانه و فرهیختگان دغدغه‌مند عرصه‌ی خبر تشکر و قدردانی میکنم. سینای دوست داشتنی و شجاع قطعا باعث پیشرفت استان هستند و عباس دارایی با قلم بسیار زیباشون تونستن مشکلات زیادی رو گوشزد کنند. به امید موفقیت برای این عزیزان. از سایت میدملاس هم ممنونم که این عزیزان رو معرفی می‌کنند.

  2. درود بر بساطی/قلندی/دارایی/ من واقعا از مطالب تاریخی و تولیدی آقای بساطی و بلوطستان استفاده میکنم

  3. البته میرملاسم کار بدی و ناپسندی ک کردید باید تصویر مسیول روزنامه رو بزنی,…

  4. برای این دو بزرگوار آرزوی موفقیت دارم.بابت تلاش بی وقفه شون ازشون تشکر میکنم.امیدوارم در پناه خدا موفق باشند.

  5. هر دو در بین رسانه ها واقعا زبانزد هستند

  6. آنهایی که نا دیروز با یکی دیگه والان نان به نرخ روز خور تا دیروز با کاییدی نمایند سابق پلدختر بودی الان شدی اصلاح طلب خجالت چیز خوبیه به اینا میگن دوزیست.

  7. حقیقتا با ظهور رادیو تلگرامی لرستان بعنوان صدای مردم مظلوم کف جامعه شهری کوهدشت خیلی امیدوار شدم به این راه مبارک که بدون از جانبداری و دیدگاه خاصی شجاعانه مدیران شهری را به چالش میکشد و سکوت مردمان ناتوان را فریاد میزند، این یعنی رسالت یک رسانه حرفه ای ، اما در راستای این تلاش مجاهدانه اخبار نگران کننده ای به گوش میرسد ومردم نیز باید به وظیفه خود در قبال رسانه بدانند و این حرکت را حمایت و صدای خود را رسا تر کنند.

    نباید اجازه داد صدای مردم خاموش شود ، نباید از حمایت مردم نا امید شد و هدف خدا پسندانه را به اهداف نامبارک تحت فشار قرار داد، بعنوان یک شهروند از مسولین قضایی خواهشمندم که با نگاه مهربانانه حامی مردم باشند و کنار مردم بماند و از حرفه خبرنگاری و رسانه ای حمایت کند .

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.