تاریخ : پنج شنبه, ۱۳ اردیبهشت , ۱۴۰۳
2

دریکوند در جلسه شورای تحقیقات: آموزش و پرورش به کمک پژوهشگران، فرهیختگان و اصحاب قلم نیازمند است تا چراغ راه را گم نکند

  • کد خبر : 99453
  • 01 شهریور 1396 - 12:41

  به گزارش میرملاس در شامگاه دیروز جلسه کمیسیون تخصصی شورای تحقیقات اداره کل آموزش و پرورش لرستان با حضور خدانظر دریکوند مدیرکل آموزش و پرورش لرستان، دکتر حسن اسماعیل زاده رئیس پژوهشکده تعلیم و تربیت و سایر اعضای کمیسیون تخصصی برگزار شد. خدانظر دریکوند که کارشناس ارشد جامعه‌شناسی است در این نشست تخصصی بیان داشت […]

 

به گزارش میرملاس در شامگاه دیروز جلسه کمیسیون تخصصی شورای تحقیقات اداره کل آموزش و پرورش لرستان با حضور خدانظر دریکوند مدیرکل آموزش و پرورش لرستان، دکتر حسن اسماعیل زاده رئیس پژوهشکده تعلیم و تربیت و سایر اعضای کمیسیون تخصصی برگزار شد.

خدانظر دریکوند که کارشناس ارشد جامعه‌شناسی است در این نشست تخصصی بیان داشت که: «آموزش و پرورش به کمک پژوهشگران، فرهیختگان و اصحاب قلم نیازمند است تا چراغ راه را گم نکند.»

وی ضمن آنکه برگزاری جلسات شورای تحقیقات و کمیسیون های تخصصی را مفید و مثبت ارزیابی کرد؛ گفت:«نتایج و خروجی های جلسات علمی و طرح های پژوهشی پژوهشکده تعلیم و تربیت باید نتایج ملموسی برای مدیران اجرایی دستگاه عریض و طویل آموزش و پرورش داشته باشد». دریکوند خاطرنشان کرد: «کار فرهنگی زمان بر است و تا اعتماد و سرمایه اجتماعی نباشد نمی توان کار فرهنگی انجام داد.»

وی کار فرهنگی را مبتنی بر استدلال و اقناع دانست و تصریح کرد کار فرهنگی و کار تربیتی اصلاً با زور منجر به موفقیت نمی‌شود.

وی به آسیب‌های اجتماعی هم پرداخت:«باید کوشش کنیم بر پایه تحقیقات و مطالعات علمی با ترویج سبک زندگی ایرانی، اسلامی و نیز تقویت مشارکت اولیاء دانش‌آموزان در امور مدرسه، میزان آسیب‌های اجتماعی را کاهش بدهیم».

 

مدیرکل جامعه‌شناس به تربیت انسان آرمانی توسط آموزش و پرورش اشاره کرد و توضیح داد: «رسالت مهم تربیتی آموزش و پرورش لرستان، تربیت انسان آرمانی است؛ انسانی که از نظر فضایل اخلاقی و دینی انسانی کامل و از نظر اجتماعی نیز یک شهروند پاسخ‌گو و مسئول و آگاه به حقوق و وظایف خویش باشد».

همچنین در این جلسه دکتر حسن اسماعیل زاده رئیس پژوهشکده تعلیم و تربیت لرستان با بیان اینکه ما در پژوهشکده ۴ نوع سرمایه فیزیکی، سرمایه اجتماعی، سرمایه مالی و سرمانیه نیروی انسانی نخبه داریم، گفت: «سعی می کنم در دوران مدیریتم با کمک دوستان متخصص و فرهیخته ام، تحولی در پژوهشکده ایجاد کنم.»

همچنین در این جلسه از زحمات دکتر علی جودکی رئیس قبلی پژوهشکده تعلیم و تربیت استان تقدیر و تشکر شد. جودکی از ابتدای مردادماه ۹۶ به عنوان رئیس اداره آموزش و پرورش شهرستان پلدختر منصوب شده است.

لینک کوتاه : https://www.mirmalas.com/?p=99453

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 2در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۲
  1. باسلام.خواهشمند است در تحریر این اخبار کمی دقت به خرج دهید.مدیر کل جامعه شناس یعنی چی؟جامعه شناس جهانی ؟کشوری؟استانی؟آیا فقط همین مدیر کل جامعه شناس هست؟که همه میشناسند؟؟؟؟بهتر است کمی با دقت شخضیت ها رو انعکاس دهین…از طرفی آقای جامعه شناس محترم آقای دریکوند شما واقعا در حد همین حرفتون چقد تلاش داشتین این جوانان با استعداد را جذب کنید؟لطفا در صحیت هایمان کمی دقیق باشیم وتا اهل عمل نیستیم سخن نگوییم.ممن دانشجوی دکتری مملکت هستم که از نظر نویسندگی وپژوهش آثاریدارم وبیکار ته خونه نشستم……کجا باید به حال ما فکری کنند؟؟؟وچه وقت؟؟؟/

  2. در دل دوست به هر حیلت رهی باید کرد
    حقیقت پنهان و پاچه خواری باید کرد …….و قس علی هذا در فضای جامعه و جامعه شناسان فراوان

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.