تاریخ : جمعه, ۱۴ اردیبهشت , ۱۴۰۳
3

شاهنامه پژوهی لرستان در پژوهشکده تعلیم و تربیت استان لرستان برگزار شد

  • کد خبر : 99466
  • 02 شهریور 1396 - 20:18

  به گزارش میرملاس جلسه ی انجمن ادبی شاهنامه پژوهی استان به روال معمول دو هفته یک بار، روز دوشنبه  سی ام مرداد ماه نود و شش با حضور جمعی  از اساتید دانشگاه، دبیران و علاقمندان در پژوهشکده ی تعلیم و تربیت استان برگزار گردید. در این جلسه ابتدا دبیر انجمن مباحثی در خصوص همایش […]

 

به گزارش میرملاس جلسه ی انجمن ادبی شاهنامه پژوهی استان به روال معمول دو هفته یک بار، روز دوشنبه  سی ام مرداد ماه نود و شش با حضور جمعی  از اساتید دانشگاه، دبیران و علاقمندان در پژوهشکده ی تعلیم و تربیت استان برگزار گردید.
در این جلسه ابتدا دبیر انجمن مباحثی در خصوص همایش پیش رو (نکوداشت حکیم فردوسی در یکم شهریور ) مطالبی مطرح نمودند. سپس دیگر اعضا انجمن به روان خوانی اشعار شاهنامه پرداختند و در خلال خواندن اشعار به تحلیل و تفسیر ابیات از دیدگاه های مختلف پرداخته شد.
میهمان ویژه ی این جلسه “جناب آقای دکتر حجت اله منیری”، از شاهنامه پژوهان و عضو هیات علمی دانشگاه آزاد واحد بروجرد بود. وی در این جلسه به طرح مباحثی در خصوص نقد و تحلیل داستان رستم و سهراب پرداختند.
در پایان جلسه جناب توسلی از نقالان برجسته کشوری به نقالی و شاهنامه خوانی پرداختند.
در این جلسه بخش هایی از کتاب یادگار  زریران، یکی از کتب معروف کهن و حماسی توسط جناب حاتمی کیا خوانده شد.
در پایان انجمن ادبی استان مراتب تقدیر و تشکر خود را از سرپرست محترم پژوهشکده تعلیم و تربیت جناب آقای دکتر اسماعیل زاده به خاطر در اختیار گذاشتن این مکان علمی و نگاه روشن ایشان برای متمرکز نمودن جلسات انجمن ها در پژوهشکده که محل واقعی جلسات و نشست های علمی می باشد را اعلام نمودند.

لینک کوتاه : https://www.mirmalas.com/?p=99466

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.