تاریخ : شنبه, ۱۵ اردیبهشت , ۱۴۰۳
2

سودای تصاحب میز ریاست به جان شورای شهر بروجرد افتاد/ ادامه غیبت ۴ عضو در جلسه سوم

  • کد خبر : 99516
  • 05 شهریور 1396 - 8:48

در شرایطی در بسیاری از شهرستان‎های لرستان کار انتخاب هیئت رئیسه شورای شهر و حتی شهردار به پایان رسیده است که در بروجرد جدال بر سر تصاحب میز ریاست فعالیت این پارلمان محلی را تحت‎الشعاع قرار داده است. به گزارش میرملاس در حالی دیروز سومین جلسه کاری شورای پنجم شخر بروجرد برگزار شد که غیبت […]

در شرایطی در بسیاری از شهرستان‎های لرستان کار انتخاب هیئت رئیسه شورای شهر و حتی شهردار به پایان رسیده است که در بروجرد جدال بر سر تصاحب میز ریاست فعالیت این پارلمان محلی را تحت‎الشعاع قرار داده است.

به گزارش میرملاس در حالی دیروز سومین جلسه کاری شورای پنجم شخر بروجرد برگزار شد که غیبت چهار عضو آن خبرساز شد و به این ترتیب تصمیمی در خصوص انتخاب هیئت رئیسه شورا و شهردار بروجرد گرفته نشد.

اگر چه ۹ عضو شورای پنجم شهر بروجرد پس از انتخاب شدن توسط آراء مردم در مصاحبه‎های خبری رسمی و محافل غیر رسمی بر ضرورت حفظ وحدت رویه و حرکت حول محور اصل مشورت و شورا تاکید کردند، اما اینک موضوع انتخاب رئیس شورا چالش را در این پارلمان محلی رقم زده است.

در شرایطی در بسیاری از شهرستان‎های لرستان کار انتخاب هیئت رئیسه شورای شهر و حتی شهردار به پایان رسیده است که در بروجرد جدال بر سر تصاحب میز ریاست فعالیت این پارلمان محلی را تحت‎الشعاع قرار داده است.

جلسه امروز با حضور اشرف چگنی، موسی نیکوکار، علی وزبهانی، احسان دالوند و محمد ابراهیمی بیاتی و غیبت معنادار فریبرز محسنی، محمد پرهام، داوود گودرزی و رضا بهنودفر برگزار شد، تا شاید بار دیگر پیش درآمدی بر طیف‎بندی در پارلمان شورای شهر و یا تکرار تجربه تلخ شورای چهارم در این باره باشد.

در شرایطی که شهرستان بروجرد به تصمیمات سازنده و راهگشای ۹ عضو شورای شهر نیاز مبرم دارد، آیا پایان نیافتن دعوا بر سر انتخاب رئیس و ارائه پیشنهاداتی مثل قرعه‎کشی برای این منظور در حکم بی‎اعتنایی و پشت پا زدن به آراء مردمی نیست که برای فراموش کردن خاطرات تلخ ناکامی‎های شورای چهارم، با انتخاب اعضای شورای پنجم به دنبال راهی برای عبور از چالش‎ها هستند؟

در چنین شرایطی که اعضای شورای پنجم حاضر نیستند، با تمکین به قانون و تنها به نفع مردم از خیر میز ریاست بگذرند، آیا باز هم می‎توان با وجود جرقه اختلاف در بدو فعالیت این شورا به گره‎گشایی آن امیدوار بود؟

شاید بهتر است که ۹ عضو شورای پنجم شهر بروجرد باید با مروری بر متن سوگندنامه‎ای که در مراسم تحلیف قرائت کرده‎اند، بازخوانی بر وظایف و تعهدات خود در پارلمان شورای شهر داشته باشند، شاید آن زمان دیگر موضوع پیش پا افتاده‎ای مثل ریاست به دغدغه اصلی شورایی‎ها تبدیل نشود.

*از هیچ کسی خط نمی‎گیرم

عضو شورای شهر بروجرد در سومین جلسه کاری شورای پنجم با اشاره به اختلافات پیش آمده بین اعضای شورا گفت: احترام نگذاشتن به قانون، عمل به آن و تمکین در برابر قانون آن هم از سوی اعضای شورای شهر که خود قانونگذار هستند، مایه تاسف است.

اشرف چگنی اظهار کرد: در حالی بر سر انتخاب رئیس، نائب رئیس و روسای کمیسیون‎های شورای شهر بحث است که گویا فراموش کرده‎ایم، مردم به عنوان پشتیبانان ما پای کار ٱمده و با آراء خود ۹ عضو این پارلمان محلی را برای خدمت‎رسانی انتخاب کردند.

وی عنوان کرد: در حالی با حضور فرماندار بروجرد مباحث بین اعضاء مطرح شد و توافق‎هایی صورت گرفت که برخی از آنها به این توافقات پایبند نماندند.

عضو شورای شهر بروجرد تاکید کرد: برخی از اعضای شورای شهر می‎گویند که توافق صورت گرفته در فرنانداری را نمی‎خواهیم و برای انتخاب رئیس شورای شهر باید قرعه‎کشی شود، در صورتیکه بر اساس قانون قرعه‎کشی وجاهت و رسمیتی ندارد و پذیرفته شده نیست.

چگنی با انتقاد از موضوعات پیش آمده در آغاز عمر کاری شورای پنجم ادامه داد: حیف مردم که به ما ۹ عضو شورای شهر بروجرد رأی دادند.

وی در پاسخ به سوال خبرنگاران مبنی بر اینکه برخی‎ها از بیرون شورا به اعضای شورای شهر خط می‎دهند، تصریح کرد: این ادعا را تکذیب می‎کنم، واقعیت آن است که از کسی خط نمی‎گیرم و بر اساس تشخیص خود و آنچه که حق است، تصمیم گرفته و عمل می‎کنم.

عضو شورای شهر بروجرد با تاکید بر اینکه گوشمان دست هیچ کسی نیست، خاطر نشان کرد: بنده به نوبه خود فردی دارای استقلال فکری بوده و گوش به فرمان هیچ کسی نیستم.

چگنی در پاسخ به این سوال که آیا بای رفع مشکلات در شورا پیشقدم نشده و از اعضای غایب دعوت نکرده‎اید، بیان کرد: با ارسال دعوتنامه کتبی از ۴ عضو غایب برای شرکت در جلسات شورا و حضور برای حل مشکلات پیش آمده دعوت کردیم، اما حضور نیافتند.

*احتمال انحلال شورای پنجم بسیار ضعیف است

عضو دیگر شورای شهر بروجرد گفت: قانون ساز و کار شورای شهر را تعیین کرده و به صراحت تکلیف آن را مشخص کرده و گفته است که در نخستین جلسه شورا اعضاء باید با برگزاری انتخابات، اعضاء هیئت رئیسه را انتخاب کنند.

محمد ابراهیمی بیاتی با تاکید بر اینکه فراتر از قانون عمل نمی‎کند، اظهار کرد: به این ترتیب تحت هیچ شرایطی از قانون سرپیچی نمی‎کنم.

وی عنوان کرد: جلسات شورای شهر برگزار می‎شود و درصورتیکه ۴ عضو غایب در جلسات آینده حضور نیابد، بر اساس قانون پس از برگزاری جلسه ششم موضوع در شورای حل اختلاف متشکل از استاندار، نمایندگان بروجرد در مجلس شورای اسلامی و دو عضو دیگر مطرح شده و در این باره تصمیم‎گیری می‎شود.

عضو شورای شهر بروجرد با تاکید بر اینکه احتمال انحلال شورای پنجم شهر بروجرد بسیار ضعیف است، خاطر نشان کرد: هر جا منافع مردم در خطر باشد، از حقوق شخصی خود می‎گذریم و در مقابل هر جا قرار باشد که به منافع مردم آسیب برسد، با قاطعیت در برابر آن می‎ایستیم.

بیاتی ادامه داد: کشاندن مسائل داخلی شورای شهر به فضای مجازی زیبنده شأن شورا و شهروندان بروجردی نیست و باید از تداوم این رویه جلوگیری شود.

وی تاکید کرد: ۴ عضو غایب باید با حضور در صحن شورای شهر  و بیان ایرادات و ابهام‎هایی که برای آنها وجود دارد، زمینه را برای حل مشکلات در این پارلمان محلی فراهم کنند.

عضو شورای شهر بروجرد با اشاره به پیشنهاد برخی از اعضای شورای شهر مبنی بر انجام قرعه‎کشی برای انتخاب رئیس گفت: این کار معنایی نداشته و حرمت کار شورا را می‎شکند.

بیاتی اظهار نظر در خصوص دخالت برخی افراد در کار شورا را دروغ محض و افترا دانست و اظهار کرد: هیچ کسی به اندازه یک سر سوزن در کار شورای شهر دخالت نکرده است.

وی با اشاره به اینکه اعضای شورای شهر باید حافظ آراء مردم باشند، خاطر نشان کرد: در خدمات‎رسانی به مردم برایمان فرقی نمی‎کند که چه کسی به ما رءی داده و چه کسی رءی نداده است، بلکه خدمت به همه مردم را وظیفه خود می‎دانیم.

عضو شورای شهر بروجرد راه برون رفت از مشکلات شورا را تکیه بر اصل وحدت و همدلی دانست و افزود: برای عبور از مشکلات باید به قانون مراجعه کرده و با تمکین به آن اجازه ندهیم که چالش در پارلمان شورای شهر به وجود بیاید.

*جنگ بر سر پست و ریاست

عضو دیگر شورای شهر بروجرد گفت: جنگ برخی اعضای شورا بر سر ریاست، پست، حزب و منفعت است، چرا که در غیر اینصورت باید با حضور در صحن شوای شهر حرفشان را بزند، تا به توافق برسیم.

احسان دالوند اظهار کرد: در حالی در جلسه‎ای با حضور فرماندار با اتفاق آراء به توافق رسیدیم و اعضای غایب آن را امضاء کردند که هم اکنون این توافق را هم قبول ندارند.

وی با تاکید بر اینکه در شورای شهر صف‎بندی وجود ندارد، تاکید کرد: اقلیت و اکثریتی در شورا وجود ندارد که بتوان با استناد به آن جلو رفت.

عضو شورای شهر بروجرد تصریح کرد: در حال اعضای غایب اعلام کرده‎اند که ۳ نفر از اعضای شورا نباید پست بگیرند که کسی نمی‎تواند، برای سمت دیگری تصمیم بگیرد.

دالوند اظهار کرد: به اعضای لیست یازان باران پیشنهاد می‎دهم که رویه کاری نمایندگان لیست امید مجلس شورای اسلامی را سر لوحه کار خود قرار دهند که با وجود اقلیت به قانون تمکین کرده و از آن گریزان نیستند.

گزارش از مژگان شمس

منبع: فارس

لینک کوتاه : https://www.mirmalas.com/?p=99516

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.