تاریخ : شنبه, ۱۵ اردیبهشت , ۱۴۰۳
5

استاندار لرستان خبر داد: بهره‎برداری از بیمارستان آیت‎الله بروجردی طی یک ماه آینده/ ایجاد محور تاریخی در بروجرد/ افزایش صادرات غیر نفتی لرستان به ۲۳۵ میلیون دلار

  • کد خبر : 99535
  • 06 شهریور 1396 - 9:23

به گزارش میرملاس هوشنگ بازوند عصر امروز در حاشیه سفر به این شهرستان در جمع خبرنگاران اظهار کرد: هم اکنون اجرای پروژه بیمارستان آیت‎الله بروجردی شهرستان بروجرد ۹۹درصد پیشرفت فیزیکی دارد و قریب به ۹۷ درصد کار نصب تجهیزات آن نیز به اتمام رسیده است. استاندار لرستان امروز در سفر یک روزه خود به شهرستان […]

به گزارش میرملاس هوشنگ بازوند عصر امروز در حاشیه سفر به این شهرستان در جمع خبرنگاران اظهار کرد: هم اکنون اجرای پروژه بیمارستان آیت‎الله بروجردی شهرستان بروجرد ۹۹درصد پیشرفت فیزیکی دارد و قریب به ۹۷ درصد کار نصب تجهیزات آن نیز به اتمام رسیده است.

استاندار لرستان امروز در سفر یک روزه خود به شهرستان بروجرد علاوه بر شرکت در آئین افتتاح ۷ پروژه گازرسانی و افتتاح ساختمان امور برق ۲ بروجرد، در خصوص پروژه‎های در حال اجرای این شهرستان نیز توضیحاتی داد.

افتتاح بیمارستان آیت‎الله بروجردی، ساخت پروژه سد آبسرده، منطقه ویژه اقتصادی، سرمایه‎گذاری در حوزه بناهای تاریخی و توجه به ظرفیت‎های بکر گردشگری از جمله موضوعاتی بودند که بازوند در خصوص آنها صحبت کرد.

روند مطلوب گازرسانی به روستاهای بروجرد، افزایش سهم صادرات غیر نفتی لرستان و سهم شاخص شهرستان برووجرد در تحقق این مهم و عملکرد لرستان در سالی که یکی از سه استان پایلوت اجرای طرح‎های اقتصادی در کشور بود، بخش‎های دیگری از سخنان بازوند را به خود اختصاص داد.

استاندار لرستان با اشاره به آمادگی بیمارستان آیت‎الله بروجردی برای افتتاح در کمتر از یک ماه آینده، از روند اجرای پروژه سد آبسرده اعلام رضایت کرد و آن را تنها پروژه استانی خواند که به صورت شبانه روزی در حال ساخت است.

وی با تشریح نقش منطقه ویژه اقتصادی، فرودگاه، خط آهن و آزادراه در توسعه و پیشرفت بروجرد و لرستان از این پروژه‎ها به عنوان پروژه‎های زیرساختی یاد کرد که البته نباید به اجرایی شدن آنها در بازه زمانی کوتاه امیدوار بود.

*اشتغالزایی ۴۰۰ نفر با افتتاح بیمارستان آیت‎الله بروجردی

استاندار لرستان از پروژه بیمارستانی آیت‎الله بروجردی به عنوان یکی از اولویت‎های مهم زیرساختی یاد و عنوان کرد: با بهره‎برداری از این پروژه فرصت اشتغالزایی برای ۴۰۰ نفر فراهم می‎شود.

بازوند تاکید کرد: بیمارستان آیت‎الله بروجردی می‎تواند، زیر ساخت خوبی برای ایجاد دانشگاه علوم پزشکی در بروجرد باشد.

وی در ادامه از افتتاح ۱۱۵ پروژه عمرانی و خدماتی در هفته دولت در بروجرد خبر و ادامه داد: این پروژه‎ها با صرف اعتبار ۵۴ میلیارد تومانی، اشتغالزایی مستقیم برای ۱۳۳ نفر و اشتغالزایی غیر مستقیم برای بالغ بر ۱۸۰۰ نفر به بهره‎‎برداری می‎رسند.

استاندار لرستان با اشاره به افتتاح پروژه‎های گازرسانی، آب‎رسانی، عمران روستایی، واحدهای تولیدی و خدماتی در هفته دولت گفت: خوشبختانه در حال حاضر بیش از ۹۰ درصد روستاهای شهرستان بروجرد به شبکه گاز سراسری متصل شده‎اند.

*سد آبسرده؛ تنها پروژه استانی شبانه روزی در حال ساخت

بازوند از احداث سد آبسرده به عنوان یکی دیگر از زیرساخت‎های توسعه در بروجرد یاد و بیان کرد: با احداث این سد علاوه بر تولید آب پایدار برای شهر بروجرد، آب کشاورزی قریب به ۴۵۰۰ هکتار از اراضی کشاورزی این شهرستان نیز تامین می‎شود.

وی با اشاره به برنامه زمان‎بندی ۳ ساله افتتاح پروژه سد آبسرده تاکید کرد: در حال حاضر این پروژه تنها پروژه‎ استان لرستان است که به صورت شبانه‎ روزی در حال ساخت است.

استاندار لرستان در بخش دیگری از سخنان خود نگاهی هم به عملکرد لرستان در سال ۹۵ و انتخاب آن به عنوان یکی از سه استان پایلوت اقتصاد مقاومتی کشور انداخت و افزود: سال گذشته قرار بود،  ۳ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان سرمایه‎گذاری در لرستان صورت گیرد که این میزان در پایان سال با تحقق ۱۱۲ درصدی به ۴ میلیارد و ۴۵۰ میلیون تومان افزایش یافت.

بازوند تاکید کرد: سال گذشته همچنین ایجاد ۲۴ هزار شغل در لرستان در برنامه کاری بود که ۹۷ درصد آن محقق شد، همچنین در این سال ۱۴۷ واحد تعطیل و راکد استان احیاء شدند.

وی ادامه داد: در حوزه صادرات غیر نفتی لرستان نیز که بخش قابل توجهی از آن متعلق به شهرستان بروجرد است، سال گذشته با حدود ۲۸ درصد مجموع صادرات استان به ۲۳۵ میلیارد دلار رسید.

استاندار لرستان اضافه کرد: افزایش صادرات غیر نفتی لرستان به ۳۰۱ میلیارد دلار در برنامه سال ۹۶ استان گنجانده شده است.

بازوند عبور از کشاورزی سنتی و روی آوردن به کشاورزی مدرن را از دیگر اهداف پیش رو در لرستان برشمرد و خاطر نشان کرد: به منظور تحقق این مهم در هر سال باید ۸ هزار هکتار از اراضی کشاورزی لرستان به سیستم‎های نوین آبیاری تجهیز شوند.

*ایجاد محور تاریخی در بروجرد

وی سپس نگاهی هم به ظرفیت‎های گردشگری بروجرد انداخت و گفت: با توجه به تعدد و تنوع بناهای ارزشمند تاریخی این شهرستان در سال جاری و بر اساس تفاهم نامه منعقد شده با سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری قریب به ۷ میلیارد تومان در حوزه بناهای تاریخی بروجرد سرمایه‎گذاری می‎شود.

استادنار لرستان ادامه داد: همچنین قرار است که با تعریف یک محور تاریخی در محدوده بافت تاریخی بروجرد و با تعیین شهردار برای این منطقه همه ضوابط و طراحی این منطقه توسط شهرداری آن انجام شود.

بازوند عنوان کرد: در شهرستان بروجرد سایت‎های دیدنی و روستاهای هدف گردشگری وجود دارند که به فعلیت رساندن ظرفیت‎های بالقوه آنها علاوه بر اینکه بسترساز توسعه بروجرد و تقویت صنعت توریسم آن می‎شود، زمینه را برای حل مشکلات ییکاری و اشتغالزایی در این شهرستان فراهم می‎کند.

*منطقه ویژه اقتصادی؛ بسترساز توسعه و پیشرفت

وی در پاسخ به سوالی در خصوص ماهیت و چگونگی ایجاد منطقه ویژه اقتصادی بروجرد گفت: در احداث منطقه ویژه اقتصادی باید از ظرفیت بخش خصوصی استفاده شود.

استاندار لرستان افزود: شرکت آباد راهان پارس به عنوان شرکتی مطمئن و قوی زمین ۷۰ هکتاری شهرک صنعتی در دل منطقه ویژه اقتصادی را خریداری کرده است.

بازوند با اشاره به اینکه مقدمات کار واگذاری فرودگاه در بروجرد در حال انجام است، اظهار کرد: احداث منطقه ویژه اقتصادی این شهرستان نقش بسیار موثری در توسعه و پیشرفت بروجرد، لرستان و استان‎های همجوار دارد.

وی از منطقه ویژه اقتصادی به عنوان زیرساختی یاد کرد که اثرگذاری آن فراتر از حوزه استانی است و ادامه داد: پس از این گام و با احداث خط آهن می‎توان آینده بسیار روشنی را برای شهرستان بروجرد متصور بود.

لینک کوتاه : https://www.mirmalas.com/?p=99535

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 1در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۱
  1. سلام چرا ایمیل سایت رو چک نمیکیند؟؟؟؟؟

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.