تاریخ : جمعه, ۷ اردیبهشت , ۱۴۰۳
8

سعی کنیم آدم باشیم نه فقط فرزند آدم! / به قلم «امیرناصر غلامرضایی»

  • کد خبر : 101302
  • 18 آذر 1396 - 9:37

  امیرناصر غلام رضایی/ میرملاس: عصاره رفتار ما که معجونی مخلوط از انسانیت و ایرانیت و دیانت است و مهمترین آموزه اش مهربانی و عاطفه و انسانیت و دعا درحق یکدیگر و محبت و تفقد و ترحم نسبت به هم است اما آنچنان غرق در دنیای خویش شده ایم که محبت و مهربانی و دستگیری […]

 

امیرناصر غلام رضایی/ میرملاس:
عصاره رفتار ما که معجونی مخلوط از انسانیت و ایرانیت و دیانت است و مهمترین آموزه اش مهربانی و عاطفه و انسانیت و دعا درحق یکدیگر و محبت و تفقد و ترحم نسبت به هم است اما آنچنان غرق در دنیای خویش شده ایم که محبت و مهربانی و دستگیری دروجود ما کیمیا شده و علیرغم همه ادعاهای انسانی و فرهنگی و دینی که داریم و به آنها مینازیم و میبالیم نه جان و مال دیگران نه حرمت و آبروی انسانها برایمان محترم نیست ، در حالی که در دنیای به قول ما ، غرق در فساد و بی دینی غرب برای نجات یک گربه از سوراخ فاضلاب ستاد بحران تشکیل میدهند و برای التیام زخم سیخک پای یک خروس شورای پزشکی تشکیل میدهند و تنها دلیلش این است که انسانیت مقدم بر همه چیزاست !!!
چقدرخوبه همدیگر را دوست داشته باشیم و فارغ از حب و بغض سیاسی و خارج از اختلاف سلیقه و اختلافات فامیلی وطایفه ای و شخصی فقط بخاطر انسانیت و همنوعگرایی در حق هم دعاکنیم ..حسود هم نباشیم..ازآزاد بودن دیگران خوشحال شویم نه از زندانی بودن یکدیگر .. برای هم بهترینها را آرزو کنیم… فقیر در حق غنی دعا کند… و غنی در حق فقیر رحم کند.. معلول سالم را با دعایش بدرقه کند …و سالم برای شفای معلول دامان خدا را بگیرد … آرزو کنیم دشمنانمان به راه راست هدایت شوند و اگر نشدند به خدا واگذارشان کنیم نه اینکه نفرینشان کنیم (امام علی ابن ملجم رانفرین نکرد )
دعا کنیم شعارمرگ تبدیل به مانیفست و دکترینی به نام زنده باد در جامعه مبدل شود و برای هم آرزوی مرگ نکنیم … چقدر خوبه اگر کسی را دیدیم که ماشین مدل بالای شیک خریده خدا را شکرکنیم و دعا کنیم چرخ ماشینش با شادی بچرخد نه اینکه با تعجب بگیم ازکجا آورده !! اگه کسی را دیدیم ازما بهتر حرف میزند افتخارکنیم و از او یاد بگیریم نه حسادت کنیم ! اگرکسی را دیدیم از ما زیباتر است هم او را تشویق کنیم و هم بر خلقت خدا تحسین کنیم نه اینکه پرونده او را از روز تولد بازرسی کنیم تا بفهمیم کی دماغش را عمل کرده و کی ژل صورت تزریق کرده و کی بوتاکس کرده که به او بفهمانیم زیبایی او مصنوعیه ! چه اشکال دارد که ازمن و شما زیباتر است !!؟ چرا دنبال ضعف دیگران هستیم ولی دنبال پوشش ضعفهای خودمان نیستیم ؟
به هرصورت اززیبایی دیگران مشعوف شویم !! ازپولدارشدن دیگران خوشحال شویم!! ازسلامت دیگران شاداب شویم !! ازلباس قشنگ بر تن دیگران لذت ببریم !! از خنده و قهقهه دیگران خنده بر لبان ما بنشیند!! بخاطر تحصیلات عالیه دیگران مباهات کنبم !! ازقهرمان شدن دیگران افتخارکنیم !! عزت دیگران را عزیز بشماریم و ازخواری دیگران رنجور شویم !! دوستیها را تداوم بخشیم و دشمنیها را پایان دهیم !! تا کی به این بهانه و آن بهانه درخت اختلاف و دشمنی در جامعه بکاریم ؟با چشمان مسرور و مشعوف و شادمان یکدیگررا وراندازکنیم نه با چشمانی کینه ورز و نیمه باز !!
عمل به چنین رفتاری دستور انسانیت است اگر چنین بودیم و چنین کردیم از انسانیت چیزی فهمیدیم !! پایه دین انسانیت است و دین بی انسانیت زنبور بی عسل است!! تا انسان نباشیم مومن نخواهیم بود وانسانیت ارجح بر دینداری است چون وظیفه دین تربیت انسان است دین ما انسانهای مطمئنی همچون شهدا تربیت کرده !! اگر چنین نبودیم هم ژست انسانیتمان هم ادعای ایمانمان چیزی جز دروغ نیست … پس سعی کنیم انسان و آدم باشیم نه فقط فرزند آدم .

لینک کوتاه : https://www.mirmalas.com/?p=101302

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 1در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۱
  1. سلام،

    آری، چقدر خوب است! اما از کی بیاموزیم؟

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.