تاریخ : چهارشنبه, ۲۶ اردیبهشت , ۱۴۰۳
5

کشف بیش از یک تن موادمخدر در لرستان

  • کد خبر : 83972
  • 27 اردیبهشت 1393 - 8:52

    دبیر شورای هماهنگی مبارزه با موادمخدر لرستان از کشف بیش از یک تن انواع موادمخدر خبر داد.   به گزارش خبرنگار میرملاس ، سرهنگ حجت‎اله فراشی در جلسه شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان بیان کرد: امسال در حوزه مقابله و در بحث کشفیات تریاک با ۲۲ درصد رشد مواجه بودیم و […]

isna (8 of 12)-8

 

 

دبیر شورای هماهنگی مبارزه با موادمخدر لرستان از کشف بیش از یک تن انواع موادمخدر خبر داد.

 

به گزارش خبرنگار میرملاس ، سرهنگ حجت‎اله فراشی در جلسه شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان بیان کرد: امسال در حوزه مقابله و در بحث کشفیات تریاک با ۲۲ درصد رشد مواجه بودیم و این در حالیست که پارسال ۹۰۷ کیلوگرم کشفیات تریاک در استان داشتیم.

 

وی با بیان اینکه در چهار ماهه اول امسال یک تن و ۱۰۸ کیلوگرم انواع موادمخدر در استان کشف و ضبط شده، اظهارکرد: میزان کشفیات هروئینی ۴۳ درصد، شیشه پنج درصد، گراس ۱۶۰ درصد، سوخته تریاک ۳۷ درصد، شیره تریاک ۷۶ درصد و انواع قرص شش درصد افزایش را نشان می‎دهد.

 

دبیر شورای هماهنگی مبارزه با موادمخدر لرستان با اشاره به اینکه در مجموع در این مدت ۱۸ درصد افزایش کشفیات را داشتیم، افزود: از این میزان کشفیات ۸۰ درصد مربوط به ناجا و مابقی مربوط به اداره کل اطلاعات استان بوده است.

فراشی از افزایش سه برابری دستگیری سوداگران مواد مخدر نسبت به سال گذشته در استان خبر داد و گفت: همچنین در این مدت هشت درصد باندهای مواد متلاشی شدند، ۱۲۶ درصد افزایش ضبط خودروی سبک و سنگین داشتیم.

دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدرلرستان اضافه کرد: یکی از چالش‎هایی که در حوزه درمانی داریم وجود تعدد عطاری‎ها در سطح استان است که متأسفانه اقدام به فروش متادون و داروی ترک اعتیاد می‎کنند که اصلاً استاندارد نیستند.

وی یادآور شد: هم‌اکنون در استان ۵۵ سمن داریم که ۲۷ مورد در حوزه درمان و شش مورد در حوزه اشتغالزایی و مابقی در حوزه فرهنگی و پیشگیری فعالیت دارند.

فراشی از پلمپ دو مرکز اقامتی میان مدت در استان خبر داد و گفت: به منظور پیشگیری از ابتلا به مواد مخدر در استان از محل اعتبار برش سند جامع پیشگیری از موادمخدر ۱۰ درصد از سوی ستاد موادمخدر به استان ابلاغ شده، ۱۰ درصد دیگر به دستور استاندار از سرجمع اعتبارات تخصیص داده می‎شود و ۸۰ درصد این اعتبار مربوط به اعتبارات فرهنگی و پیگیری در برش استانی سازمان‎های تبلیغات، ارشاد، آموزش و پرورش، هلال‌احمر، دانشگاه‎ها، شهرداری، بهزیستی، بنیاد شهید و بسیج سازندگی است.

دبیر شورای هماهنگی مبارزه با موادمخدر لرستان با اشاره به اینکه برنامه عملیاتی برای پیشگیری در سال ۹۳ تدوین شده و در سه حوزه مقابله، درمان و فرهنگی پیشگیری برنامه‎های یکساله، سه ساله و پنج ساله تنظیم و تدوین شده است.

 

وی با انتقاد از اینکه هنوز در بحث مبارزه با مواد مخدر احساس تکلیف و مسئولیت ایجاد نشده است، ادامه‌داد: شاید بخشی از این مسأله به ما برمی‎گردد که نتوانستیم حساس‎سازی کنیم.

 

فراشی با بیان اینکه توسعه سیاسی، فرهنگی و اجتماعی باید همزمان رشد هماهنگی داشته باشد، اضافه کرد: میزان گرایش افراد به مواد صنعتی در سطح کشور کاهش یافته اما نباید خوشبین باشیم چرا که جامعه هدف این مهم جوانان است.

 

دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر لرستان با اشاره به اینکه خط موادمخدر در کمین فرزندان ماست، بیان کرد: در حوزه فرهنگ و پیشگیری باید حساسیت و احساس مسئولیت را ایجاد کنیم.

 

وی بیان کرد: حریم امنیت اخلاقی خانواده‎ها با گرایش به مواد صنعتی به خطر افتاده است.

 

 

 

 

لینک کوتاه : https://www.mirmalas.com/?p=83972

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.