تاریخ : شنبه, ۱۵ اردیبهشت , ۱۴۰۳
5

فراشی: اعتبار مورد نیاز برای اجرای سند جامع پیشگیری از اعتیاد در لرستان تامین شد

  • کد خبر : 83975
  • 25 مهر 1393 - 8:59

    دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان لرستان گفت: اعتبار مورد نیاز برای اجرای سند جامع پیشگیری از اعتیاد در لرستان تامین شده است. به گزارش خبرنگار میرملاس ، حجت اله فراشی پیش از ظهر دوشنبه در جلسه شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر با اشاره به اینکه برنامه ای را برای […]

IMG13240497

 

 

دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان لرستان گفت: اعتبار مورد نیاز برای اجرای سند جامع پیشگیری از اعتیاد در لرستان تامین شده است.

به گزارش خبرنگار میرملاس ، حجت اله فراشی پیش از ظهر دوشنبه در جلسه شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر با اشاره به اینکه برنامه ای را برای سال ۹۳ در سه حوزه مقابله، درمان و پیشگیری تنظیم کرده ایم، اظهار داشت: مشکلی که در بحث مبارزه با مواد مخدر داریم این است که هنوز آن احساس تکلیف و مسئولیت در بین مدیران ایجاد نشده است.

وی با بیان اینکه البته شاید بخشی از این مشکل به ما برمی گردد که نتوانسته ایم در بین مدیران و دستگاه های ذی ربط برای مقابله با اعتیاد حساس سازی کنیم، تصریح کرد: استان لرستان باید برای توسعه در بخش های فرهنگی، اجتماعی، اقتصادی و …همزمان حرکت کرده و رشد هماهنگ داشته باشد.

دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان لرستان با تاکید بر اینکه جامعه هدف هجمه مواد مخدر جوانان هستند، افزود: خوشبختانه نسبت به گذشته میزان گرایش به مواد مخدر صنعتی در استان کاهش پیدا کرده است.

فراشی با اشاره به اینکه متاسفانه یکی دیگر از مشکلات این حوزه این است که دستگاه های ذی ربط منتظر هستند تا اعتبار تامین شود و بعد اقدام کنند، گفت: همه در جریان هجمه موادمخدر در معرض خطر هستیم و این خطر در کمین فرزندان ماست و باید اقدامات موثر و سریع در این حوزه را در دستور کار داشته باشیم.

وی با بیان اینکه اگر در یک خانواده تنها یک مصرف کننده شیشه باشد قطعا حریم اخلاقی همه افراد آن خانواده از بین می رود، تصریح کرد: برش استانی سند جامع پیشگیری از اعتیاد تهیه شده و اعتبار آن نیز آمده است و تنها باید آن را عملیاتی کنیم.

دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان لرستان با تاکید بر اینکه اعتبارات حوزه پیشگیری دستگاههای آموزش و پرورش، دانشگاه لرستان، دانشگاه آیت الله بروجردی، دانشگاه علوم پزشکی، بهزیستی و… آمده است، افزود: همه دستگاهها باید از این پس براساس برنامه تدوین شده حرکت کنند.

فراشی با اشاره به اینکه دستگاه ها نباید تنها منتظر دریافت بودجه و اعتبار باشند، اظهار داشت: کمیته امداد سال گذشته بدون گرفتن اعتبار تعدادی از کارکنان مبتلا به اعتیاد خود را شناسایی و برای آن ها دوره درمان گذاشت و از این جهت مورد تشویق ستاد قرار گرفت.

وی با بیان اینکه سند جامع پیشگیری از اعتیاد در برش استانی و به صورت یک ساله، سه ساله و پنج ساله تهیه و به مدیران دستگاه ها تحویل داده شده است، تصریح کرد: متاسفانه بیش تر مدیران اصلا وقت نکرده اند این سند را مطالعه کنند.

 

 

لینک کوتاه : https://www.mirmalas.com/?p=83975

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.