تاریخ : دوشنبه, ۱۷ اردیبهشت , ۱۴۰۳
2

کریمی فر: شناخت توانایی و استعداد دانش آموز، مهمترین کار معلم است

  • کد خبر : 89812
  • 01 آبان 1395 - 8:05

مدیرکل آموزش و پرورش لرستان با اشاره به اجرای برنامه ملی شهاب در بیش از یک هزار کلاس پایه چهارم تا ششم دوره ابتدایی گفت : شناخت توانایی و استعداد دانش آموز مهمترین کار معلم است. دکتر گودرز کریمی فررسالت معلمان را در این خصوص سنگین برشمردو افزود : معلمین باید بدانند که استعداد و […]

photo_2016-10-20_12-51-52

مدیرکل آموزش و پرورش لرستان با اشاره به اجرای برنامه ملی شهاب در بیش از یک هزار کلاس پایه چهارم تا ششم دوره ابتدایی گفت : شناخت توانایی و استعداد دانش آموز مهمترین کار معلم است. دکتر گودرز کریمی فررسالت معلمان را در این خصوص سنگین برشمردو افزود : معلمین باید بدانند که استعداد و توانایی دانش آموزان منحصر به فردو متنوع است و روش های تدریس هم باید متناسب با این استعدادهه متنوع باشد.

وی به تحت پوشش قرار گرفتن ۲۳هزار و۵۵۴دانش آموز اشاره و خاطر نشان کرد : هوش با تمام فرآیندهای شناختی انسان درگیر است و مولفه هایی مانند  «خوب درک کردن ،خوب استدلال کردن، خوب قضاوت کردن ، همگی از  فعالیت های اساسی هوش به شمار می روند .

وی پایه و اساس برنامه ملی شهاب را شناخت هوش هشت گانه دانش آموزان ، جهت یابی و هدایت آن برشمرد و افزود : یکی از کاربرهای مهم مطالعه ی هوش ، تشخیص ضرورت توجه به تفاوت های فردی در برنامه ی درسی و درکلاسهای درس توسط معلمان می باشد . کریمی فر تاکید کرد : معلمان باید از سطوح شناختی دانش آموزان خود مطلع و بر اساس آن تدریس نمایند . وی ادامه داد :  معلمان خوب، به دانش آموزان خود کمک می کنند تا تجارب خود را در شکل های هرچه پیچیده تر و راههای مناسب تر سازمان دهی یا تجدید سازمان کنند؛لذا  باید به این نکته واقف باشند که ساختارهای ذهنی دانش آموزان ، کلید رشد آنها در تمام زمینه هاست .

کریمی فر بر این نکته تاکید کرد که هر فردی سطوح متفاوتی از این هوش های مختلف را از خود بروز می دهد، بنابر این می توان گفت که هر فردی دارای یک ساختار شناختی منحصر به فرد و بی همتا می باشد .

وی ادامه داد : دانش آموزی که به راحتی ودر سریع ترین زمان ، جدول ضرب را یاد می گیرد، الزاماْ، خیلی باهوش تر از دانش آموزی که در تلاش برای یادگیری جدول ضرب می باشد ، نیست و ممکن است در جنبه های دیگری از دانش آموزان دیگر پایین تر باشد . مدیر کل آموزش و پرورش لرستان در ادامه سخنان خود به مشارکت بنیاد ملی نخبگان در اجرای برنامه ملی شهاب اشاره کردو افزود : این برنامه گام به گام اجرا می شود و در نهایت به دنبال هدایت و شکوفایی استعدادهای برتر دانش آموزان است.

لینک کوتاه : https://www.mirmalas.com/?p=89812

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.