تاریخ : یکشنبه, ۱۶ اردیبهشت , ۱۴۰۳
3

ضرورت تأمین اقلام موردنیاز زائران اربعین حسینی (ع) در مرز مهران

  • کد خبر : 90169
  • 08 آبان 1395 - 20:43

به گزارش میرملاس به نقل از مهر، هوشنگ بازوند ظهر شنبه در جلسه ستاد اربعین استان با اشاره به اینکه بزرگترین همایش پیاده روی جهان در اربعین صورت می گیرد، اظهار داشت: در مراسم اربعین سال گذشته دستگاه های اجرایی استان به خوبی عمل کرده و تجربه موفقی در این زمینه به دست آمده است. […]

qqqqqqq
به گزارش میرملاس به نقل از مهر، هوشنگ بازوند ظهر شنبه در جلسه ستاد اربعین استان با اشاره به اینکه بزرگترین همایش پیاده روی جهان در اربعین صورت می گیرد، اظهار داشت: در مراسم اربعین سال گذشته دستگاه های اجرایی استان به خوبی عمل کرده و تجربه موفقی در این زمینه به دست آمده است.

وی بر لزوم تهیه اقلام مورد نیاز زائران در مرز مهران تاکید کرد و گفت: در این راستا استانداری لرستان کار تهیه شش تن برنج را بر عهده خواهد گرفت و مجتمع کشت و صنعت لرستان نیز متقبل شده که علاوه بر تامین حبوبات، گوشت مورد نیاز که حدود سه تن بوده را تامین کند.

استاندار لرستان افزود: مابقی اقلام مورد نیاز برای تامین مواد غذایی زائرین در مرز مهران از جمله تهیه شش تن مرغ بر عهده سازمان صنعت، معدن و تجارت لرستان بوده بدون اینکه یک ریال از اعتبارات دولتی هزینه کند.

بازوند با تاکید بر اینکه برای کمک اصناف، اتاق بازرگانی و … به اسکان زائرین اربعین در کربلا و نجف نباید اجباری در کار باشد، عنوان کرد: برای اسکان زائرین اربعین در کربلا و نجف نیز سه هزار پتو توسط استانداری لرستان، ۵۰ تخته چادر توسط جمعیت علال احمر استان و دو هزار متر موکت توسط دانشگاه علوم پزشکی لرستان تهیه خواهد شد.

وی اضافه کرد: اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان نیز نسبت به تهیه سه کانتینر برای جابجایی اقلام مورد نیاز به نجف و کربلا اقدام خواهد کرد.

استاندار لرستان در پاسخ به مدیرعامل شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی لرستان مبنی بر استفاده از اعتبارات ستاد اربعین برای تامین سوخت مورد نیاز در مهران، کربلا و نجف گفت: بابت انجام کارها در مرز مهران، کربلا و نجف یک ریال اعتبار دولتی نداریم و هیچ اعتبار دولتی نیز در این زمینه پرداخت نمی کنیم.

بازوند با بیان اینکه هر دستگاهی که نمی تواند به ستاد اربعین کمک کند باید این موضوع را اعلام کند، افزود: شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی لرستان برای تامین سوخت مورد نیاز ستاد اربعین استان باید از طریق جمع آوری کمک های مردمی حدود چهار میلیون تومان تامین کند.

وی با اشاره به اینکه از سوی کمیته های ستاد اربعین استان اقدامات خوبی صورت گرفته است، بیان داشت: از مدیر امور شعب بانک های استان و معاون هماهنگی امور اقتصادی و منابع انسانی استانداری لرستان درخواست می شود با برگزاری جلساتی با بانک های دولتی و خصوصی زمینه مساعدت آن ها به ستاد اربعین را فراهم کنند.

لینک کوتاه : https://www.mirmalas.com/?p=90169

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.