تاریخ : پنج شنبه, ۲۷ اردیبهشت , ۱۴۰۳
3

بازوند: نقش دانشگاه‌ها در توسعه استان لرستان کم‌رنگ است!

  • کد خبر : 90674
  • 17 آبان 1395 - 14:05

به گزارش میرملاس استاندار لرستان با تأکید بر این‌که دستگاه‌ها و مدیران اجرایی باید دانشگاه‌ها را در رابطه با تحقق اقتصاد مقاومتی به مشورت بگیرند، افزود: با توجه به این‌که اقتصاد مقاومتی بدون شرکت‌های دانش‌بنیان و مراکز رشد واحدهای فناور و دانشگاه‌ها محقق نمی‌شود می‎طلبد مدیران و دستگاه‌های اجرایی با شرکت‌‎های دانش‌‎بنیان، پارک‌های علم و […]

716095

به گزارش میرملاس استاندار لرستان با تأکید بر این‌که دستگاه‌ها و مدیران اجرایی باید دانشگاه‌ها را در رابطه با تحقق اقتصاد مقاومتی به مشورت بگیرند، افزود: با توجه به این‌که اقتصاد مقاومتی بدون شرکت‌های دانش‌بنیان و مراکز رشد واحدهای فناور و دانشگاه‌ها محقق نمی‌شود می‎طلبد مدیران و دستگاه‌های اجرایی با شرکت‌‎های دانش‌‎بنیان، پارک‌های علم و فناوری و دانشگاه‌ها ارتباط قوی‌تری داشته باشند.
هوشنگ بازوند در جلسه ستاد اقتصاد مقاومتی استان لرستان که دوشنبه، ۱۷ آبان در استانداری لرستان برگزار شد، گفت: مدیران و دستگاه‌های اجرایی استان در حوزه‌های اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی با شرکت‌‎های دانش‌‎بنیان، پارک علم و فناوری و دانشگاه‌ها ارتباط قوی‌تری داشته باشند.
وی با اشاره به این‌که اقتصاد مقاومتی بدون شرکت‌های دانش‌بنیان و مراکز رشد واحدهای فناور و دانشگاه‌ها محقق نمی‌شود، اظهارکرد: دستگاه‌ها و مدیران اجرایی باید دانشگاه‌ها را در رابطه با توسعه و تحقق اقتصاد مقاومتی به مشورت بگیرند.
بازوند با اشاره به این‌که مشکلات استان لرستان در حوزه اجتماعی، فرهنگی و اقتصادی باید توسط دانشگاه‌ها شناسایی و حل شود، اضافه کرد:  اقتصاد مقاومتی استان لرستان با جدیت پیگیری و اجرایی می‌شود و در این راستا عملکرد مطلوبی داشته است.
استاندار لرستان با اشاره به این‌که از سه  استانی که به‌عنوان پایلوت اقتصاد مقاومتی در نظر گرفته شدند استان لرستان بسیار وضعیت مطلوبی داشته است، اادامه داد: در این جلسه عملکرد دانشگاه‌ها در اقتصاد مقاومتی و عملکرد مراکز رشد و شرکت‌های دانش‌بنیان ارائه می‌شود.
وی افزود: توقع ما از مدیران این است که در حوزه کاری خود درخصوص اقتصاد مقاومتی راه‌کارها را از دانشگاه بگیرند، کمااینکه نقش دانشگاه‌ها در توسعه استان کم‌رنگ است.
بازوند با اشاره به این‌که  دانشگاه‌ها با علم و دانش سرمایه‌ها و نعمت‌های طبیعی در استان لرستان به کمک توسعه و ثروت استان بیاورند، اضافه کرد: استان لرستان مملو از جنگل‌های بلوط است که از همین بلوط در کشورهای دیگر روغن، آرد و کیک تهیه می‌شود لذا باید درخت بلوط به  یک منبع درآمد برای مردم تبدیل شود و قطعاً اگر مردم بدانند که یک درخت به‌عنوان منبع درآمد است از آن بهتر حفاظت می‌کنتد.
بازوند با اشاره به این‌که دانشگاه‌ها مکلف هستند شرکت‌های دانش‌بنیان و مراکز رشد را به خدمت توسعه و تحقق اقتصاد مقاومتی بیاورند، گفت: ظرفیت معادن قیر طبیعی در استان لرستان ثروت بزرگی است که باید دانشگاه‌ها نسبت به آن تحقیق و در جهت بهره‌برداری از آن تلاش کنند.
وی با اشاره به این‌که در جهت راه اندازی ساختمان پارک علم و فناوری معاون عمرانی استانداری مکلف است که مشکلات پیش‌رو را حل و فصل کنند، اضافه کرد: در جهت تاسیس صندوق پژوهش پارک علم و فناوری نیز طی هفته آینده یک دیدار با معاونت علم و فناوری ریاست جمهوری برگزار خواهد شد.

لینک کوتاه : https://www.mirmalas.com/?p=90674

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.