تاریخ : شنبه, ۱۵ اردیبهشت , ۱۴۰۳
2

بارش برف و باران استان لرستان را فرا می‌گیرد

  • کد خبر : 95024
  • 23 بهمن 1395 - 15:23

مدیرکل هواشناسی استان لرستان گفت: از امروز تا فردا بعداظهر بارش‌های استان به صورت پراکنده است اما میزان بارش‌ها در روز دوشنبه افزایش می‌یابد.

baran1 (1)

به گزارش میرملاس، سید محمد ناصر هاشمی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در رابطه با وضعیت آب و هوایی استان لرستان اظهارداشت: یک سامانه بارشی تا روز پنج شنبه ۲۸ بهمن ماه در استان لرستان فعال است اما از امروز تا فردا بعداظهر بارش‌های استان به صورت رگباری یا پراکنده و در مناطق سردسیر به صورت برف است که این بارش‌ها حائز اهمیت نیست.

وی افزود: از فردا بعداظهر تا پایان روز دوشنبه بارندگی‌های نسبتا خوبی در استان داریم که پیش بینی می‌شود متوسط بارش‌های استان بالای ۲۵ میلیمتر باشد؛ بیش تر این بارش‌ها به صورت باران است ولی در ارتفاعات و مناطق سردسیر (سللسه، دلفان، الیگودرز) بارش‌ها به صورت برف خواهد بود.

مدیرکل هواشناسی استان لرستان با اشاره به تضعیف بارش‌ها در پایان روز در دوشنبه عنوان کرد: بارش‌های استان در روزهای سه شنبه، چهارشنبه و پنج شنبه  نیز به صورت پراکنده است.

وی اوج بارش‌های سامانه اخیر در غروب روز یکشنبه و روز دوشنبه دانست و بیان کرد: مجموع بارندگی‌های استان نیز تاکنون ۲۱۵ میلیمتر بوده است که نسبت به سال قبل ۴۵ درصد کاهش و نسبت و به وضعیت نرمال ۱۴ درصد کاهش  یافته است.

هاشمی گفت: در شهرستان‌های بروجرد، ازنا، الیگودرز و دورود میزان بارندگی بیش از وضعیت نرمال است اما در مابقی نقاط استان به ترتیب شدت در کوهدشت، پلدختر، رومشکان، خرم‌آباد، سلسله، دلفان و دوره چگنی میزان بارش‌ها کمتر از وضعیت نرمال است.

لینک کوتاه : https://www.mirmalas.com/?p=95024

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.