تاریخ : یکشنبه, ۳۰ اردیبهشت , ۱۴۰۳
3

دریکوند: اگر در مدیریت فضاهای مجازی حرفی برای گفتن نداشته باشیم، دچار مشکل خواهیم شد

  • کد خبر : 95544
  • 10 اسفند 1395 - 0:29

سرپرست اداره کل آموزش و پرورش لرستان در دیدار معاونین پرورشی مناطق و شهرستان های استان با گرامیداشت یاد و خاطره شهیدان رجایی و باهنر گفت: مربیان تربیتی اگر بخواهند اهداف و ماموریت های خود را با پویایی دنبال کنند بایدبه دقت مسیر حرکت خود را آسیب شناسی کنند. به گزارش میرملاس خدانظر دریکوند در […]

سرپرست اداره کل آموزش و پرورش لرستان در دیدار معاونین پرورشی مناطق و شهرستان های استان با گرامیداشت یاد و خاطره شهیدان رجایی و باهنر گفت: مربیان تربیتی اگر بخواهند اهداف و ماموریت های خود را با پویایی دنبال کنند بایدبه دقت مسیر حرکت خود را آسیب شناسی کنند.

به گزارش میرملاس خدانظر دریکوند در این جلسه که سردار کشکولی فرمانده سپاه حضرت ابوالفضل (ع) نیز حضور داشت؛ مسابقات قرآنی ،فرهنگی و هنری ، اردوهای راهیان نور ، اقامه نمازهای جماعت و دهها برنامه دیگر در این حوزه را ارزشمند و موثر برشمرد و گفت : باید از خود سوال کنیم که آسیب کار ما کجاست و چگونه می توان این آسیب ها را تبدیل به فرصت کرد و با اطمینان و اعتماد بیشتر حرکت کرد .
وی تاکید کرد : برای توفیق بیشتر باید از خود سوال کنیم که آیا تمام کارهایی که انجام ایم و راهی که تا به حال طی کرده ایم درست بوده وآیا آسیبی بر آن وارد هست یا نه ؟
دریکوند تاکید کرد : یکی از مشکلاتی که تصور می کنم ما مرتکب شدیم و باید جبران کنیم این است که ما پرورشی را به عنوان انقلاب اسلامی و دین به صورت صرف آن گرفتیم و شاید نتوانستیم شاخص ها و واژه ها را به صورت درست و اصولی مد نظر قرار دهیم . وی ادامه داد : اگر ما پرورشی را به نام انقلاب معرفی کردیم ،در مقابل نتوانستیم که شعارهای اصلی انقلاب را به درستی تبیین کرده و به دانش آموزان معرفی کنیم . دریکوند تاکید کرد : می بایست مفاهیم دین را به صورت درست به دانش آموزان انتقال می دادیم و آنها را به صورت غیر مستقیم پرورش می کردیم . وی تصریح کرد : چون در جاهایی بیشتر پرورش مستقیم دانش آموزان را بیشتر مورد توجه قرار دادیم ،کمتر نتیجه گرفتیم و نتوانستیم مطابق با اهداف حرکت کنیم . دریکوند شعار نه شرقی ،نه غربی ،جمهوری اسلامی را شعار انقلاب اسلامی در عرصه بین المللی عنوان کرد و افزود : این شعار در شرایطی مطرح شد که دو بلوک شرق و غرب با شعار سوسیالیسم و لیبرالیسم می خواستند به کشورهای توسعه نیافته و در حال توسعه بگویند که راه رهایی از بن بست ها و توسعه و پیشرفت پیروی از این دو مکتب است .
وی ادامه داد : اما مردم کشور مابه عنوان مردمی صاحب تمدن و تاثیر گذار از مکتب فکری اسلام و تشیع به رهبری پیری فرزانه و فقیه با سرلوحه قرار دادن شعار نه شرقی ،نه غربی ،جمهوری اسلامی مکتب و نهضتی را پایه گذاری کرد که کامل تر از دو مکتب فکری شرق و غرب بود .
دریکوند اضافه کرد : مکتبی که امام ما به دنیا معرفی کرد ،ضمن اینکه وابسته به غرب و شرق نبود ،پیام های جدیدی داشت که وابسته به نظام دینی و ارزشی بود که می توانست بر جهان تاثیر بگذارد و مسیر نوینی را به دنیا معرفی کرد که به لحاظ داشتن قانون اساسی پشتوانه محکم تری داشت و چون ولایت فقیه در راس آن بود ،احتمال خطا در آن به مراتب کمتر و نزدیک به صفر بود وما می خواستیم این حکومت را به عنوان الگویی جدید به دنیا معرفی کنیم .
وی در ادامه به شعار استقلال ،آزادی ،جمهوری اسلامی اشاره کرد و گفت : در عرصه داخلی هم انقلاب ما با این شعار می خواست به دنیا اعلام کرد که ما می خواهیم روی پای خودمان بایستیم و حکومتی دینی و اسلامی را تاسیس کنیم . دریکوند بر این نکته تاکید کرد که اگر ما بتوانیم این شعارها را برای نسل جوان و آینده ساز به درستی تبیین کنیم و به نسل جوان اعلام کنیم که چرا انقلاب کردیم و هدف ما از انقلاب چه بوده است ،می توانیم اهداف انقلاب را به خوبی پیش برده و جوانان را با خود همراه کنیم .
دریکوند عمل گرایی را یک اصل مهم و اساسی در تربیت و پرورش جوانان معرفی کرد و افزود : باید با عمل خود دیگران را پرورش و هدایت کنیم . وی تاکید کرد :امروز شرایط کشور ما تغییر کرده و عرصه دفاع مقدس به عرصه جهاد علمی و فرهنگی تبدیل شده است . دریکوند ادامه داد: باید کار فرهنگی را بلد بود و در عرصه قلم و اندیشه بتوان تاثیر گذاشت.
سرپرست اداره کل آموزش و پرورش لرستان در ادامه به اولویت تربیت و پرورش غیر مستقیم تاکید کرد و گفت : باید با جوانان مهربانی کرد و با رفتار خوش و حسنه بر روی آنان تاثیر گذاشت . دریکوند آموزه های اسلامی را هم در این راستا معرفی کرد و افزود : باید تعالیم ما و آموزش های ما متناسب با سن و سال دانش آموزان باشد . وی در ادامه تاکید کرد : هر معلمی که بتواند با دانش آموزان ارتباط موثری برقرار کند می تواند در کار تربیتی موفق باشد . دریکوند تصریح کرد : این آسیب است که ما بخواهیم اهداف انقلاب را تبلیغ کنیم و خدای نخواسته مسئولین انقلاب را ناجوانمردانه تخریب کنیم . وی ادامه داد : باید در قضاوت ها منصف بود و از خلط مباحث جلوگیری کرد . دریکوند بر این نکته تاکید کرد که ممکن است سلیقه کسی با سلیقه من یکسان نباشد ولی انسان خوبی باشد . وی در ادامه به آسیب های تفرقه و بدبینی اشاره کرد و گفت : متاسفانه برخی موارد آنقدر در این تفرقه ،بدبینی و بدگویی وارد شدیم که دانش آموزو جوان ما دچار تردید شد که با این همه بدگویی و تفرقه چگونه باید به سخنان و کلام دیگر باور و اعتماد کرد .
دریکوند به زمینه های دینی و معرفتی جوانان اشاره کرد و افزود : دانش آموزان و جوانان ما زمینه و بستر تربیت دینی را دارند و باید به آنها کمک کنیم که آنها مسائل خلاف را تشخیص دهند . وی فضاها ی مجازی را یک ضرورت برشمرد و افزود : اگر در این عرصه حرف برای گفتن نداشته باشیم قطعاً به مشکل برخواهیم خورد .
دریکوند در ادامه به تعامل خود با سایر دستگاهها به ویژه سپاه و بسیج اشاره کرد و گفت : باید با تعامل و همدلی به سمت اهداف متعالی اسلام و انقلاب حرکت کنیم.

لینک کوتاه : https://www.mirmalas.com/?p=95544

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.