تاریخ : دوشنبه, ۳۱ اردیبهشت , ۱۴۰۳
3

استاندار لرستان: دانشکده محیط‌زیست در استان لرستان راه‌اندازی شود

  • کد خبر : 95688
  • 15 اسفند 1395 - 8:15

هوشنگ بازوند عصر دیروز در جلسه شورای اداری استان لرستان که با حضور وزیر علوم، تحقیقات و فناوری در سالن آمفی‌تئاتر  استانداری لرستان برگزار شد به تدوین سند آمایش نیروی انسانی در استان اشاره کرد و اظهار داشت: استان لرستان ظرفیت‌های بسیار زیادی در حوزه گردشگری دارد اما علی‌رغم ظرفیت، حتی به ایران هم معرفی […]

هوشنگ بازوند عصر دیروز در جلسه شورای اداری استان لرستان که با حضور وزیر علوم، تحقیقات و فناوری در سالن آمفی‌تئاتر  استانداری لرستان برگزار شد به تدوین سند آمایش نیروی انسانی در استان اشاره کرد و اظهار داشت: استان لرستان ظرفیت‌های بسیار زیادی در حوزه گردشگری دارد اما علی‌رغم ظرفیت، حتی به ایران هم معرفی نشده بود که در سند آمایش نیروی انسانی  تأکید شد تا در دانشگاه‌ها رشته توریست گردشگری ایجاد شود تا بتوانیم روی ظرفیت‌های استان کارکنیم.

وی به لزوم راه ایجاد رشته توریست گردشگری در دانشگاه لرستان تأکید کرد و افزود: با توجه به ظرفیت‌های استان رشته‌های مربوط به کشت گلخانه‌ای ایجاد و با توجه به بحث جنگل‌های زاگرس لازم است دانشکده محیط‌زیست در استان لرستان راه‌اندازی شود.

استاندار لرستان عنوان کرد: با توجه به اینکه در استان لرستان حدود دو هزار و ۵۰۰ کیلومتر رودخانه وجود دارد و می‌توان ۱۰۰ هزار تن ماهی در آن پرورش داد، لازم است رشته تحصیلی شیلات در استان لرستان راه‌اندازی شود تا از این  ظرفیت نیز به نحو مطلوب استفاده شود چراکه هم‌اکنون این رشته تحصیلی در استان وجود ندارد که بتواند ظرفیت‌ها را به‌روز کند.

وی بیان کرد: حدود ۲۳ نفر از فارغ‌التحصیلان دانشگاه لرستان برای فراگرفتن دوره‌های تخصصی در حوزه کشت گلخانه‌ای به کشور هلند اعزام‌شده‌اند، که البته فراگیری آن ایرادی ندارد اما چه‌بهتر بود رشته‌هایی متناسب با نیازهای استان در دانشگاه‌های لرستان راه‌اندازی شود.

بازوند یکی از مشکلات در بحث توسعه را نداشتن نیروی ماهر دانست و  گفت: توسعه رشته فنی و حرفه‌ای در دانشگاه لرستان موردتوجه ویژه قرار گیرد.

وی با پایین بودن سرانه ورزشی استان لرستان اشاره کرد و اظهار داشت: ازآنجاکه دانشگاه لرستان هیچ مکانی برای رشته تربیت‌بدنی ندارد از وزیر علوم تقاضا می‌شود حداقل نسبت به احداث یک باب استخر شنا برای دانشجویان این دانشگاه عنایت ویژه داشته باشد.

استاندار لرستان با تأکید بر اینکه مسیر دانشگاه لرستان نیاز به یک تقاطع غیر هم‌سطح دارد، افزود: ما آمادگی داریم ۵۰ درصد هزینه این تقاطع را از محل اعتبارات استانداری یا وزارت راه پرداخت کنیم و وزارت علوم و بهداشت نیز مابقی هزینه را تقبل کنند و در صورت محقق شدن این امر می‌توانیم سال ۹۶ این تقاطع غیر هم‌سطح در احداث کنیم.

وی با اشاره به اینکه در همسایگی دانشگاه لرستان ۶۵۰ واحد مسکن مهر بدون متقاضی وجود دارد، عنوان کرد: این آمادگی وجود دارد به هرچند تعدادی که دانشگاه لرستان تمایل داشته باشد واحد مسکونی واگذار شود.

بازوند در رابطه با سند اشتغال استان لرستان نیز بیان کرد:  بر اساس سند اشتغال بنا شد سه هزار و ۷۱۲میلیارد تومان در استان لرستان سرمایه‌گذاری انجام شود که خوشبختانه تا ۱۵ بهمن‌ماه امسال دو هزار و ۷۵۵ میلیارد تومان در استان سرمایه‌گذاری انجام‌شده است و ۱۲۹ درصد تحقق داشته‌ایم.

وی گفت: یک میلیارد و ۴۰۹ میلیون دلار تسهیلات ارزی برای پروژه‌های استان به‌صورت پرداختی یا مسدودی لحاظ شد.

استاندار لرستان بابیان اینکه از ابتدای امسال تا ۱۵ بهمن سه هزار و ۷۵۵ میلیارد تومان سرمایه‌گذاری در استان لرستان انجام‌گرفته است تصریح کرد: سهم بخش دولتی به علت وجود مشکلات مالی تنها ۱۲ درصد محقق شده اما سهم این بخش زیاد نبوده ( ۹۳۷ میلیارد تومان) که امیدواریم این مبلغ از طریق اسناد خزانه جبران شود.

وی در رابطه با سرمایه‌گذاری بخش خصوصی نیز اظهار داشت: از ابتدای امسال تا ۱۵ بهمن ۸۹۱ میلیارد تومان توسط بخش خصوصی در لرستان سرمایه‌گذاری انجام شد.

لینک کوتاه : https://www.mirmalas.com/?p=95688

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 3در انتظار بررسی : 3انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.