تاریخ : دوشنبه, ۳۱ اردیبهشت , ۱۴۰۳
3

سرپرست آموزش پرورش لرستان: تلاش میشود مطالبات همکاران فرهنگی در اسرع وقت پرداخت شوند

  • کد خبر : 95775
  • 17 اسفند 1395 - 22:20

سرپرست آموزش پرورش لرستان گفت :منش و شخصیت معلم باید به گونه ای باشد که دیگران از شخصیت و اندیشه های بلند او بهره مند شوند

 

به گزارش میرملاس، خدانظر دریکوند  در مراسم معارفه مشاور اجرایی مدیر کل و سرپرست اداره امور تربیتی اداره کل بر ضرورت تفکر سیستمی در دستگاه تعلیم و تربیت تاکید کرد وگفت : آموزش و پرورش یک سیستم است که همه افراد در تحقق اهداف کلان تعلیم و تربیت فعالیت می کنند . خدا نظر دریکوند نقش معلمان را فرهنگ سازی و معرفی الگوی انسان رشد یافته معرفی کرد و افزود : باید نوع برخورد ، عملکرد و رفتار معلم در جامعه به گونه ای باشد که ترسیم کننده یک الگوی عملی برای جامعه باشد

وی خاطر نشان کرد : مردم بیش از آنکه به گفتار معلمان توجه کنند ، به کردارو رفتار آنها توجه می کنند ؛لذا شایسته است شخصیت و منش معلم به گونه ای باشد که دیگران از ارتباط با معلم و تعامل با او احساس کنند بر دانش و اندیشه آنها افزوده می شود و به اندوخته های آنها چیزی اضافه می شود .

دریکوند در ادامه مسئولیت نیروهای ستادی را به واسطه وظایفی که بر عهده دارند ، به مراتب سنگین تر برشمرد و افزود : کردار و رفتار نیروهای ستادی با ارباب رجوع باید توام با سعه صدر ، متانت و اخلاق باشد . وی در ادامه به پیشرفت تکنولوژی های ارتباطی در فضاهای مجازی اشاره کرد و گفت : با توجه به گستردگی و سرعت انتشار مطالب در این فضاها فرهنگیان باید متناسب با شان و جایگاه خود و انتظاری که افکار عمومی از آنها دارد ، حضور پیدا کنند .

دریکوند به اصالت و غنای فرهنگی مردمان لرستان هم اشاره کرد و گفت : لرستان از قدیم الایام مهد تاریخ و تمدن بوده و اصالت فرهنگ و اندیشه مردمان این دیار همیشه زبانزد عام و خاص بوده و توهین چند نفر جاهل نمی تواند از این اصالت کم کند . وی به نقش نخبگان فرهنگی هم اشاره کرد و افزود : باید تلاش شود تا از ظرفیت ها در معرفی بهتر این فرهنگ اصیل و ریشه دار استفاده شود . سرپرست اداره کل آموزش و پرورش لرستان با اشاره به توصیه بزرگان دین گفت : دعوت به تقوی و نظم در امور در روایات دینی نشان از ارتباط و پیوستگی تقوی و نظم دارد و شاید این اشاره حاکی این پیام باشد که انسان باتقوی نمی تواند منظم نباشد. دریکوند به شاخص های عمومی و اختصاصی هم اشاره کرد و افزود : باید مستند سازی فعالیت ها جدی گرفته شود تا در ارزیابی های استانی و وزارتی حقی از آموزش و پرورش ضایع نشود . وی نظم در ورود و خروج و حضور در محل کار و رعایت سلسله مراتب اداری را لازم و ضروری برشمرد و تاکید کرد : باید با هماهنگی و هم افزایی فعالیت های مهم را در شورای معاونین مصوب و اجرایی کرد .

وی در ادامه به تنگناهای اعتباری آموزش و پرورش هم اشاره کرد و گفت : تمام تلاش متولیان تعلیم و تربیت معطوف بر این خواهد شد تا مطالبات همکاران فرهنگی در اسرع وقت پرداخت شوند . دریکوند جابجایی ها را در آموزش و پرورش طبیعی برشمرد و گفت : این تغییر و جابجای در آموزش و پرورش به مثابه دو امدادی است که در هر مرحله نیروهای تازه نفسی ورود خواهند کرد و در رسیدن به اهداف مشترک تلاش می کنند .

وی در ادامه به نقش مشاور اجرایی هم اشاره کرد و گفت : جایگاه مشاور اجرایی جایگاه مهمی است و پیگیری بسیاری از برنامه ها و فعالیت ها به عهده مشاور اجرایی است و همگان باید در این حوزه پاسخگو باشند .

دریکوند در پایان سخنان خود به اشراف بر تمامی واحدها اشاره کرد و افزود : در جریان تلاش و فعالیت همه واحد ها هستیم و تلاش می کنیم تا نیروهای کارا و اثر بخش را تقویت و حمایت کنیم.

 

 

 

 

لینک کوتاه : https://www.mirmalas.com/?p=95775

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.