تاریخ : دوشنبه, ۳۱ اردیبهشت , ۱۴۰۳
3

جلسه ستاد تسهیل و رفع موانع تولید به ریاست مهندس غضنفری معاون اقتصادی استاندار در شهرستان کوهدشت برگزار گردید

  • کد خبر : 95779
  • 17 اسفند 1395 - 22:33

  معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری لرستان از اشتغال بیش از ۱۵۰ نفر در شهرک گلخانه‌ای جهاد دانشگاهی در کوهدشت خبر داد. به گزارش میرملاس،یکصد و پنجاه و چهارمین جلسه ستاد تسهیل و رفع موانع تولید در شهرستان کوهدشت به ریاست مهندس غضنفری معاون اقتصادی استاندار و با حضور فرماندار، امام جمعه […]

 

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری لرستان از اشتغال بیش از ۱۵۰ نفر در شهرک گلخانه‌ای جهاد دانشگاهی در کوهدشت خبر داد.

به گزارش میرملاس،یکصد و پنجاه و چهارمین جلسه ستاد تسهیل و رفع موانع تولید در شهرستان کوهدشت به ریاست مهندس غضنفری معاون اقتصادی استاندار و با حضور فرماندار، امام جمعه محترم شهرستان، مدیران کل ستادی، مدیران دستگاه های اجرایی، مدیران بانک های عامل، مدیران محلی و سرمایه گذاران در محل سالن جلسات فرمانداری کوهدشت برگزار گردید.

مهندس مهرداد غضنفری در جلسه ستاد تسهیل کوهدشت اظهار کرد: طی سال جاری حدود ۱۵۴ جلسه ستاد کارگروه تسهیل در استان تشکیل شده است و شاهد عملیاتی شدن خیلی از برنامه‌های خود در حوزه اقتصادی و اشتغال استان بوده‌ایم.
وی با بیان اینکه تا به حال مشکل ۶۷۳ واحد تولید و صنعتی استان که راکد، نیمه تعطیل و زیر ۶۰ درصد پیشرفت فیزیکی بوده‌اند مرتفع شده است، افزود: هم اکنون بالغ بر ۵۵۰ میلیارد تومان تسهیلات به این واحدها پرداخت شده است و وارد مدار تولید شده‌اند.
غضنفری خاطرنشان کرد: احیای حدود ۳۰۴ واحد تعهد ما در سال ۹۵ بوده که تا به حال ۶۷۳ مورد عملیاتی شده و از نظر ارزشی در سامانه حدود ۶۵ درصد و در کل ۸۵ درصد بوده است.
معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری لرستان افزود: تا به حال کل پرداختی‌ها در سامانه رونق تولید و پرداخت مستقیم بانک‌ها به لحاظ ارزشی ۶۵ درصد در حوزه صنعت و ۳۵ درصد در بخش کشاورزی بوده است و این اقدام بزرگی بوده که اتفاق افتاده است.
وی با بیان اینکه برای اولین بار در تاریخ استان بانک‌ها به عنوان جزئی از حاکمیت پای کار آمده‌اند، گفت: از نظر سقف تسهیلات پرداختی رقم بی‌سابقه‌ای توسط بانک‌ها پرداخت شده است.
غضنفری خاطرنشان کرد: در سند اشتغال استان ۳۷۱۳ میلیارد تومان تعیین شده بود که تا به حال ۳۷۵۵ میلیارد تومان پرداختی داشته‌ایم و ۲۵۴۸ میلیارد تومان آن تسهیلات بانک‌ها بوده است. یعنی بانک‌ها نسبت به تعهد خود ۱۲۹ درصد تحقق داشته‌اند.
معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری لرستان یادآور شد: این مقدار تسهیلات جدای از تسهیلات و وام‌های جاریه بانک‌ها بوده و تماماً برای ایجاد اشتغال اختصاص یافته و نتیجه آن ایجاد بالغ بر ۲۲ هزار شغل در استان طی سال جاری بوده است.
وی با بیان اینکه آمار بیکاران ثبت شده در مرکز آمار طی سال ۹۲ حدود ۱۱۳ هزار و ۳۵۹ نفر بوده است، افزود: در این مدت بالغ بر ۷۱ هزار و ۵۸۰ شغل ایجاد شده که اگر این کار انجام نمی‌شد با ۴۶ هزار نفر ثبت‌نامی جدید در دولت یازدهم بیش از ۱۵۹ هزار نفر بیکار داشتیم.
غضنفری با بیان اینکه حداقل ۲۵ هزار نفر از ۱۱۳ هزار نفر دپوی بیکاری که داشتیم کاهش یافته است، گفت: هم اکنون از رتبه ۱ بیکاری به پله ۵ و ۶ رسیدیم و حدود ۵ رتبه بهبود یافته‌ایم اما به معنای رفع مشکل بیکاری استان نیست.
معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری لرستان ‌با اشاره به اینکه سالیانه باید بالغ بر ۴۰۰۰ میلیارد تومان در استان سرمایه‌گذاری کنیم تا به نورم قابل قبولی در اشتغال برسیم، ادامه داد: با همت مسئولین امیدواریم هرچه سریع‌تر به این برنامه دست یابیم کما اینکه تا به حال حداقل ۱۴۰ واحد مطلقاً تعطیل ما وارد مدار شده‌اند.
غضنفری کوهدشت را شهرستانی با سبقه خوب در بخش کشاورزی دانست و گفت: این منطقه دارای خاک بسیار مرغوب بوده و از نظر نیروی انسانی یکی از قوی‌ترین مناطق به لحاظ نیروهای متخصص، توانمند و پای کار را است اما مهم‌ترین مشکل آن بحث آب بوده که با پیگیری‌های استاندار و مسئولین و سایر بخش‌های مرتبط نویدهایی از بهبود این مشکل به گوش می‌رسد.
وی با اشاره به پتروشیمی کوهدشت اظهار کرد: برای این پروژه سرمایه‌گذار وجود دارد و بحث آب آن را جدی‌تر از سرمایه‌گذاری توسط بخش خصوصی پیگیر هستیم. مصوبه‌ای گرفته‌ایم که تخصیص آب در واحدهای بزرگ استان هیچ محدودیتی نداشته باشد.
معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری لرستان خاطرنشان کرد: در حوزه سرمایه‌گذاری در سایر بخش‌های اقتصادی هم اکنون یک شرکت ایتالیایی از این شهرستان بازدید کرد و بانک سرمایه‌گذار نیز مشخص شده و افتتاح حساب نیز صورت گرفته است.
غضنفری ادامه داد: به زودی این سرمایه‌گذار طرح اجرایی خود را ارائه می‌دهد و منابع مالی آن نیز به قطعیت رسیده است تا در شهرستان یک عرصه وسیع از نیروگاه‌های خورشیدی و سایر صنایعی که می‌توانند ایجاد شوند را داشته باشیم.
وی با اشاره به گلخانه این شهرستان نیز گفت: این پروژه در سطح ۱۲٫۵ هکتار سال‌ها تعطیل مانده بود که به جهاد دانشگاهی لرستان واگذار شد و حال به شدت مشغول به فعالیت است و به زودی تحت یک برنامه رسمی فعالیت اجرایی آن رونمایی می‌شود.
معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری لرستان افزود: این گلخانه موجب اشتغال بیش از ۱۵۰ نفر از مجموعه جوانان شهرستان خواهد شد و هم اکنون نیز در حال اجراست.

 

 

 

 

 

 

 

لینک کوتاه : https://www.mirmalas.com/?p=95779

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.