تاریخ : پنج شنبه, ۲۰ اردیبهشت , ۱۴۰۳
5

معاون راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای لرستان: تعطیلی پروژه چهار خطه کردن خرم‌آباد-کوهدشت/ ۲۵ خودرو در محور سراب دوره -کوهدشت واژگون شد

  • کد خبر : 99117
  • 12 مرداد 1396 - 8:48

به گزارش میرملاس حبیب جمشیدی صبح امروز در جمع خبرنگاران این شهرستان در رابطه با تعداد تصادفات رخ‌داده در محورهای استان اظهار داشت: از ابتدای امسال تاکنون ۲۵فقره واژگونی خودرو در محور سراب دوره – کوهدشت حدفاصل سه‌راهی پیر شمس‌الدین تا سه‌راهی شاهیوند رخ‌داده است که فوت پنج نفر را در پی داشته است. وی […]

به گزارش میرملاس حبیب جمشیدی صبح امروز در جمع خبرنگاران این شهرستان در رابطه با تعداد تصادفات رخ‌داده در محورهای استان اظهار داشت: از ابتدای امسال تاکنون ۲۵فقره واژگونی خودرو در محور سراب دوره – کوهدشت حدفاصل سه‌راهی پیر شمس‌الدین تا سه‌راهی شاهیوند رخ‌داده است که فوت پنج نفر را در پی داشته است.

وی افزود: این میزان تصادفات در حالی است که تعریض این محور در قالب پروژه چهار خطه خرم‌آباد – کوهدشت توسط پیمانکار راه و شهرسازی اجراشده است اما متأسفانه به دلیل کمبود اعتبارات این پروژه چندماهه است که تعطیل است.

معاون راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای لرستان عنوان کرد: تصادفات محور مذکور عمدتاً رخ‌به‌رخ است که سبب واژگونی متعدد خودروها شده است.

وی با اشاره به اینکه محور سراب دوره – کوهدشت دوبانده و دارای پیچ‌های خطرناک و حادثه‌ساز است بیان کرد: کم‌عرض بودن مسیر، عدم دید کافی در چند نقطه، افتادگی شانه راه و عدم رعایت سرعت مطمئنه توسط رانندگان علت اصلی تصادفات رخ‌داده در این مسیر است.

جمشیدی با اشاره به تلاش‌های انجام‌گرفته برای اصلاح و رفع نقطه پر تصادف استان گفت: برای ایمن‌سازی نقطه پر تصادف حدفاصل سه‌راهی پیر شمس‌الدین تا سه‌راهی شاهیوند نیز تلاش انجام می‌شود.

وی تصریح کرد: اداره راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای شهرستان دوره چگنی برای اصلاح نقاط پرحادثه این محور در قدم نخست اقدام به نصب تابلو، خط‌کشی، احداث خاکریز در پرتگاه‌ها، نصب چشم‌گربه‌ای، ترانشه برداری پیچ‌های پی‌درپی، نصب علائم هشداردهنده و ۲۰۰عدد بازتاب رفلکتور  در پنج ردیف، ایجاد پنج سرعت کاه و نصب استوانه ایمنی برای کنترل سرعت کرده است.

معاون راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای لرستان  بابیان اینکه اکنون نیز  شش دستگاه ماشین‌آلات سبک، سنگین و نیمه سنگین و هشت نفر از راهداران در این محور مشغول به کاراند، گفت:  ترانشه برداری از نقاط کور، ایجاد تپه‌های خاکی در نقاط پرخطر ، رفع افتادگی شانه راه و نصب نیوجرسی در دهانه پل‌ها در این محور در حال اجرا است و این اقدامات در کمتر از سه هفته انجام می‌شود.

وی اظهار داشت: ازآنجاکه تخطی از سرعت مطمئنه مهم‌ترین عامل بروز تصادفات به‌ویژه از نوع واژگونی است انتظار می‌رود رانندگان در هنگام رانندگی با رعایت سرعت مطمئنه و توجه به علائم ایمنی از بروز تصادفات دل‌خراش جلوگیری کنند تا شاهد سفرهای ایمن و بی‌خطری در استان لرستان باشیم.

لینک کوتاه : https://www.mirmalas.com/?p=99117

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.